atomic_dog Posted November 14, 2011 Share Posted November 14, 2011 Jag har en Time Capsule som dels gör backup på min huvuddator och dels fungerar som nätverksdisk för film etc. Jag har även en Boxee Box som trådlöst spelar upp filmerna som ligger på min Time Capsule. Problemet är att det verkar som att min Time Capsule ibland går i vila och då kan inte Boxee Box komma åt filerna. Enda lösningen just nu är att starta datorn för att väcka Time Capsule. Jag vill kunna väcka den utan att starta datorn. Går det? Eller är det något annat problem jag missat här? Link to comment Share on other sites More sharing options...
atomic_dog Posted November 15, 2011 Author Share Posted November 15, 2011 Ingen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted November 15, 2011 Share Posted November 15, 2011 Gå i vila borde den inte ens kunna göra. Däremot borde den kunna sätta diskarna i vila så att dem inte snurrar när du inte använder dem. Snurrar dom inte igång när du ansluter med Boxee? Det brukar ju ta några sekunder, typ 5-10. Link to comment Share on other sites More sharing options...
labanesos Posted November 16, 2011 Share Posted November 16, 2011 Ursäkta Atomic_dog...lånar tråden. Har exakt samma problem. Har en Macbook air med alldeles för lite lagringsminne. Har där för pekat om mitt iTunes biblioteket till min TC1tb och använder den som nätverksdisk. När jag sedan ska sätta igång itunes hittar ej tunes sitt bibliotek på TC:n. Måste då gå via finder för att snurra igång den så att itunes kan hitta den. Hoppas på svar............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yellowman Posted November 16, 2011 Share Posted November 16, 2011 Det där att disken går i vila har jag retat mig så länge jag haft min TC. Väntetiden på 5-10 sekunder är irriterande men det brukar ju i alla fall fungera. Men efter den senaste uppdateringen (7.6) som kom nyligen har jag fått problem med att jag sporadiskt får upp en skylt "Serveranslutningar avbrutna" med valen "Ignorera" eller "Koppla från alla". Trycker man "Ignorera" funkar allt som vanligt igen. Någon annan med samma problem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
atomic_dog Posted November 16, 2011 Author Share Posted November 16, 2011 Ja jag syftar såklart på disken i TC. Tyvärr så snurrar den inte igång när Boxee startas. På senare tid verkar det inte fungera alls. Är det möjligt att göra tvärt om, att koppla in en annan disk i Boxee Box som man sen kan komma åt från Macen trådlöst? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yellowman Posted November 17, 2011 Share Posted November 17, 2011 Det där att disken går i vila har jag retat mig så länge jag haft min TC. Väntetiden på 5-10 sekunder är irriterande men det brukar ju i alla fall fungera. Men efter den senaste uppdateringen (7.6) som kom nyligen har jag fått problem med att jag sporadiskt får upp en skylt "Serveranslutningar avbrutna" med valen "Ignorera" eller "Koppla från alla". Trycker man "Ignorera" funkar allt som vanligt igen. Någon annan med samma problem? Nedgraderat till 7.5.2 och problemet försvann... Link to comment Share on other sites More sharing options...
heartcore Posted November 21, 2011 Share Posted November 21, 2011 Nu får även jag "serveranslutning avbruten", får testa att nergradera som yellowman gjorde. Märkligt fenomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
labanesos Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Hur nergraderar jag och vad är det ni nergraderar? iTunes? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cerb Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Har du en iPhone eller iPad är det jätte smidigt att nedgradera genom appen AirPort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yellowman Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Hur nergraderar jag och vad är det ni nergraderar? iTunes? Vad vi nedgraderar är TC:ns Firmware. Och hur man gör finns beskrivet här: http://support.apple.com/kb/HT1218?viewlocale=sv_SE Link to comment Share on other sites More sharing options...
labanesos Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Tack! men tyvärr löste det inte mitt problem. Måste fortfarande välja biblioteket på TC:n när jag startar iTunes. Funkar som vanligt om jag lägger biblioteket på MbAir. Link to comment Share on other sites More sharing options...
heartcore Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Glömde visst svara här... Mitt "anslutningsproblem" försvann vid nergraderingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
labanesos Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Bara att gratulera hartcore.!! Ingen som har en lösning på mitt problem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
atomic_dog Posted December 3, 2011 Author Share Posted December 3, 2011 Det visade sig att jag hade dynamisk IP på alla enheter. Nu har TC fast IP och det lirar fint igen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Walker Posted December 2, 2012 Share Posted December 2, 2012 Tänkte bara säga att jag sitter med samma problem och samma konfiguration. Konstigt nog fanns inte problemen på den gamla Macen. Fast det är klart, jag vet inte när jag bytte Firmware i TC.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.