Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Rolex.com virus/trojan?


georgij

Rekommendera Poster

Min mamma som kör Mail på en MacBook (OSX 10.5.8) får alla inkommande mail med adressen i fältet "Till" ersatt med "ROLEX.COM Andersson" istället för hennes rätta namn "Louise Andersson". Alla gamla mail också drabbade. Detta troligen efter att hon svarat på "lockande" Gucci-erbjudande... Mailkontoinställningarna ser normala ut. Utgående mail ser normal ut hos mottagaren.

 

Någon som känner till detta? Botemedel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min mamma som kör Mail på en MacBook (OSX 10.5.8) får alla inkommande mail med adressen i fältet "Till" ersatt med "ROLEX.COM Andersson" istället för hennes rätta namn "Louise Andersson". Alla gamla mail också drabbade. Detta troligen efter att hon svarat på "lockande" Gucci-erbjudande... Mailkontoinställningarna ser normala ut. Utgående mail ser normal ut hos mottagaren.

 

Någon som känner till detta? Botemedel?

Hur ser hennes egen adress och namn ut i programmet "Adressbok"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon fanns inte med i sin egen adressbok, naturligt nog. Men eftersom du nämnde adressbok så högerklickade jag på det felaktiga namnet och lade till det i adressboken. Sedan gick jag in i adressboken och ändrade förnamnet från "ROLEX.COM" till "Louise". Och nu ser det rätt ut på alla breven också.

 

Så det ser ut att vara löst. Frågan är om det återkommer och hur det kunde bli så?

 

 

Hur ser hennes egen adress och namn ut i programmet "Adressbok"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...