Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Några tillfälliga lösningar till iPhone 4S-problemet?

ahlbins

Recommended Posts

Hej, jag har precis som de flesta problem med min iPhone 4S. Kan inte skicka sms, mms, ringa eller överhuvud taget ens surfa (förutom via wifi då). Har ingen sänding och har inte haft det på minst en vecka (i början när jag fick iPhone 4S så var det ca var tioende sms som inte gick att skicka, nu är det var tioende som GÅR att skicka). Så jag tänkte, har ni några tillfälliga lösningar tills nya uppdateringen kommer?

Jag har testat:

- Återställa telefonen

- Stänga av platstjänser -metoden

- Tagit ut simkortet hundra gånger.

Vet ni några andra lösingar?

En extra notering, jag köpte den utav tele2.se och dom är HELT värdelösa och säger bara "ring apple".

Dessvärre finns det nog inga tillfälliga lösningar. Har testat det mesta.

Antingen är det ett gäng telefoner som har ett inbyggt hårdvaruproblem eller så är det Tele2's system i kombination med 4S som är problemet och då hjälper inget förrän Apple och Tele2 hittar en lösning på det och man skickar ut en mjukvaruuppdatering.

Det är frustrerande... Dessa ständiga omstarter... :sick:

Jag gjorde övergången från 4-4S via kabel och uppdateringen (5.01) via wi-fi. Men jag hade problemet innan wi-fi-uppdateringen så den kan jag inte skylla på..

Har ni olåst telefon så skulle jag testa ett kontantkort med Telia eller 3. Är ni låsta till tele2 så lider jag med er. Frustrerande att vänta på en lösning av probleme. Speciellt eersom tele2 inte vet var det är. Är själv nybliven Teliakund och alla problem försvann. Batteritiden är också prima så jag skulle tro att dessa täckningsproblem suger ur batteriet.

Mitt företag har 4S med 3 som leverantör. Vi har ännu inte haft några problem överhuvudtaget.

Personligen så skulle jag misstänka Tele2. Min fru har haft dem privat och jag hade det också privat för två år sen. Skillnaden i täckning, roaming och tappade samtal är enorm. Kan bara säga att jag är glad att jag har bytt leverantör.

Jag har Halebop och har samma problem, dock inte lika extremt. Helt plötsligt kan mobilen få för sig att sluta surfa och laddningen står bara och tuggar. WiFi funkar dock bra.

Tele2 ringde upp mig idag och bad mig skicka in telefonen. Jag underströk flera gånger att Brightpoint måste testa den nya telefonen innan de skickar den till mig, men fick ändå höra att "om tvåan inte funkar så får du en trea", vilket inte gav större förtroende. Trots det hävdade Tele2 att ca 20% har problem med telefonerna. crossfingers.gif...

Har ingen iPhone själv, men jag har läst att det hjälper att avaktivera PIN-kodsskyddet.

Ni kan ju testa det. wink.gif

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...