Silverfox Posted November 13, 2011 Share Posted November 13, 2011 Jag blir lätt förvirrad då jag ser att jag har två adressböcker på min Mac. Det är en som heter På min Mac och en som heter iCloud. Är det så att om jag lägger in en kontakt på min iPhone så hamnar den på iCloud och om jag skapar kontakten på min Mac så hamnar den på adressboken På min Mac? Det verkar så. Men jag vill inte ha det så. Kan man inte se till så att allt hamnar på en och samma adressbok? Varför ha två när man kan ha en? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted November 13, 2011 Share Posted November 13, 2011 Du har en lokal adressbok och en på iCloud. I Adressboken kan du lägga till flera tjänster för adresser. Du kan alltså ha många tjänster för adresser. Kan ju vara bra om man privat använder vissa tjänster för adresser och sen för företaget använder andra tjänster, kanske företagets egen server. Ical fungerar på samma sätt, du har en lokal avdelning för kalendrar och en för olika tjänster via nätverk. Nå, var adresserna hamnar beror ju på var du lägger dem. Adresser som du lägger i På min Mac hamnar ju där. Adresser som du lägger på iCloud hamnar på iCloud. Det är du som väljer vart du vill lägga dina adresser. I Adressbok - Inställningar - Allmänt kan du ställa in Förvalt konto som iCloud. Då kommer Adressboken välja iCloud som förvalt ställe där du lägger dina adresser. Iphone fungerar på samma sätt. I iPhone har du På min iPhone och så har du iCloud (illustrerat av ditt Apple ID / e-post). Det som läggs lokalt hamnar lokalt, och det som läggs på iCloud är det som synkas. Du behöver inte använda de lokala listorna bara för att de finns, du kan använda bara iCloud om du vill. Det är du som väljer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silverfox Posted November 13, 2011 Author Share Posted November 13, 2011 I Adressbok - Inställningar - Allmänt kan du ställa in Förvalt konto som iCloud. Då kommer Adressboken välja iCloud som förvalt ställe där du lägger dina adresser. Toppen Raphael. Det där löser mitt problem. Tack för hjälpen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.