Balooba Posted November 13, 2011 Share Posted November 13, 2011 Jag har blivit med en större stålbåt, och har använt iPaden som navigator. Vid backmanövrar ser man inte hur långt badbryggan sticker ut, och därför tänkte jag skaffa en backkamera att placera på "störtbågen" för att kunna detaljmanövrera när så behövs, och då gärna via iPaden så slipper jag en extra skärm. Det finns dyrbara lösningar, och faktiskt en app till dessa, men de verkar vara överkurs till det jag är ute efter. Jag vill alltså ha tips på hur jag kan koppla en kamera, gärna via BT eller IP för att få denna funktionalitet. Osså en lämplig app för detta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ownz-u Posted January 16, 2012 Share Posted January 16, 2012 Bump, sitter just nu i en liknande situation och undrar hur/om du löste detta eller om någon annan kan komma med förslag? Tänkte använda iPaden monterad i mitt-konsolen på bilen. Tacksam för svar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Balooba Posted January 16, 2012 Author Share Posted January 16, 2012 Bump, sitter just nu i en liknande situation och undrar hur/om du löste detta eller om någon annan kan komma med förslag? Tänkte använda iPaden monterad i mitt-konsolen på bilen. Tacksam för svar! Tyvärr, inga nyheter på den fronten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattiasgbg Posted January 17, 2012 Share Posted January 17, 2012 Är det inte smidigare med en, eventuellt trådlös, fjärrkontroll i aktern? Då står du ju rätt och ser allt, dessutom får du en extra teknisk leksak. Kanske dyr, googlade fram något om 8000 kr, nedsatt från 12000. Fast stålbåt, den ska väl hålla för lite landkänning? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattiasgbg Posted January 18, 2012 Share Posted January 18, 2012 Ja, ser du några bucklor? Den verkar bara lite trött. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.