Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tappar internet vid anslutning till WiFi!


Mikael_r

Rekommendera Poster

Nån som har några tips? Jag kan inte surfa på min iPhone när den är ansluten till WiFi nätverket. Kopplar jag ur WiFi, så funkar det igen.Har ett trådlöst mellan iMac och ATV, kopplar in iPhone via USB för att ge nätverket Internet. I det läget funkar allt. När jag kopplar ur USB, stänger av WiFi på telefonen så kan den använda Internet. Men aktiverar jag Wifi och ansluter till nätverket så kommer jag inte ut på Internet i telefonen.

 

 

Tjejens iPhone är det inga problem med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ansluter till ett WIFI-nät som saknar internet-anslutning så kommer du inte få någon internet-anslutning.

 

Anslut både din och din flickväns iphone till wifinätet och rapportera tillbaka resultatet.

Ingen av era iphones bör kunna ha internetanslutning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ansluter till ett WIFI-nät som saknar internet-anslutning så kommer du inte få någon internet-anslutning.

 

Anslut både din och din flickväns iphone till wifinätet och rapportera tillbaka resultatet.

Ingen av era iphones bör kunna ha internetanslutning.

Aha! Nu fattar jag! :) Så länge min iphone är inkopplad via USB till nätverket så delar den ut Internet och då surfar hon trådlöst via WiFi och inte hennes egen telefon. Så fort jag drar ur USB'n så tappar hon Internet och måste stänga av WiFi för att komma åt sitt "eget" Internet.

 

Jag börjar lära mig nu Koplimi! Tack för svar här också :)

 

Får nog bli en fast lina eller dongel ändå (om du kommer ihåg vår tidigare diskussion om detta)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...