Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur gör jag med min låsta iPhone med iOS 5?


phaella

Rekommendera Poster

Hej! Jag köpte min iPhone 4 i USA i somras, som då var låst till landet. Var tvungen att köpa en Gevey Ultra (http://www.holidayphone.se/lasa-upp-iphone-4.html) eller liknande, minns inte exakta namn eller märke, men liknande funktion. Nu uppdaterade jag både iTunes och synkade mobilen för att få det nya operativsystemet, men hade inte tanken på att det skulle strula eftersom jag behövt låsa upp min mobil. Varje gång jag startar om mobilen måste jag sätta på flygplansläge och av, samt ringa 112 (bara 2 sekunder!!). När jag hade synkat mobilen så var jag tvungen välja land och nätverk osv, men efter det står det att jag måste ha ett fungerade SIM kort, och jag kan inte fixa mitt SIM kort eftersom jag inte kan gå till menyn osv... Hoppas ni förstår, annars kan jag nog förklara bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gevey Ultra fungerar inte med iOS 5, och jag tror du får vänta tills det kommer en lösning för det. Gevey låser ju inte upp telefonen "på riktigt" utan det är ett fusksätt, och man får göra om proceduren när man installerat ett nytt operativsystem och i detta fall så har det - vad jag vet - inte kommit ut en lösning som fungerar med iOS 5 än.

 

Eller kontakta säljaren i USA och se om du kan betala pengar för att låsa upp telefonen på något sätt på riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...