Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Söker en app


PCGuiden

Rekommendera Poster

Finns det en app som visar vilka applikationer som körs för tillfället?

 

Har ej jailbreakat min telefon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Barbapappa_86

Nej, inte om du inte jailbreakar. Antar att den inbyggda multitasking-featuren inte når upp till det du vill ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart finns den inbyggda .. är det något jag missat???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dubbelklicka på hemknappen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där ser man en ny funktion.... men jag funderar på hur man stänger av en app, det var en del i den listan

eller är det dom senaste som visas där bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tar bort program från listan genom att klicka på app:en så ett minustecken kommer och sen kör du på minustecknet så försvinner app:en ur listan.

 

Det finns två sätt som program körs på i iPhones flerkörningsläge - det ena är att programmet verkligen ligger och kör i bakgrunden - detta gäller program som Skype, Musik, navigationsapp:ar och liknande, som ständigt utväxlar information. De listas i listan.

 

Sen finns det i listan program som ligger i standby-läge, de körs när du aktiverar dem men istället för att ligga och köra i bakgrunden så är de i standby eller paus eller fryst läge, och när du aktiverar dem så åker de upp där de var senast. Fördelen är att det går snabbare att starta dessa app:ar och de har ju aktuell info alltså inget som har försvunnit. Man kan kalla detta för "task switching" mer än multitasking.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att på ngt sätt se vilka som ligger och drar ström? Har för mig att jag sett något om hur, men minns inte :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...