Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Byta Intern DVD MacPro 2008?

Joppa

Recommended Posts

Hej,

Min brännare börjar få allt för stora problem att utföra sin uppgift så nu blir det till att byta den. Jag har snurrat runt på forumet och hela det världsomspännande nätet och letat utan att hitta något konkret.

Min fråga är nu kort och gott:

Vilken intern DVD-brännare passar internt i min Mac Pro 2008?

är det någon som lobbar för Blu-ray så vill jag gärna höra för och nackdelar där också.

Mvh Johannes

Barbapappa_86

Här hittar du all info du behöver:

Vet inte om jag valde rätt modell men annars går du helt enkelt in på samma guide fast för den modell du har.

Barbapappa... Han menade inte MacBook Pro utan Mac Pro! "the Tower"

http://eshop.macsales.com/MyOWC/Upgrades.cfm?model=284&type=Internal%20Optical%20Drives&sort=pop

OWC är min personliga favorit som affär! men på den länken hittar du brännarna som funkar direkt in i din Mac Pro!

Jag själv har tänkt på Blu-Ray i datorn! Men jag har själv ingen bluray spelare utan kör Plex i datorn och i Apple TVn!

Så har du många filmer på datorn, och en spelare så satsa på en! Brännarna e ju inte så dyra så varför inte slå till på en sån brännare när du ändå är igång!

MVH

Patrik

Tackar tack för bra svar!

ja, det är alldeles riktigt att det är the Tower jag sitter på. Jag producerar eget material så för den sakens skull duger DVD men man vill ju vara "framtidssäkrad"

Men det låter ju som om det inte finns någon nackdel med Blu-ray. så varför inte.

Om det inte är en SATA du skall ha, utan en IDE - har jag en sån LG "super multi" CD/DVD RW för både +/-standard och duallayer. Har kört den i min G4 innan. Inte använt den speciellt mkt.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...