Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Infoga bilder/filer mm i mail


d_st02

Rekommendera Poster

Jag undrar hur man infogar bilder,filer mm i mail. Jag har märkt att man kan gå in i bilder, välja en bild och sedan skicka den som mail, men om man vill infoga flera

bilder,filer osv i samma brev då, hur gör man då??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan göra på flera sätt....

 

För att från början få med dig många bilder in i mailen - Gå till Bilder och in i ett album - klicka längst ner till vänster på rutan med pilen i. Sen är det bara att klicka på dem du vill ha med dig till ett mail och välja "kopiera" eller på "dela->email".

 

Alternativt för 1 bild. Gå till en bilden. Sätt ett finger på skärmen och håll den tryckt ett tag så kommer "kopiera" upp.

 

Sen är det bara att klistra in i ditt mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Markera bilderna och dra över dem till Mail-symbolen och släpp. Apple Mail kommer nu öppna ett nytt mejl med bilderna bifogade.

Denna drag-och-släpp teknik uppfanns av Steve Jobs med team redan i början av 80-talet, så det är inget nytt...

Detta är en standardfunktion på Mac - du kan markera ett dokument och sedan dra över det till ett program och släppa, då öppnas programmet med det dokumentet.

 

Om programmet inte skulle öppna så stödjer det inte dokumentets filtyp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh jäklars, de har Jag aldrig heller provat. Jag får nog ta å undersöka prylarna mer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...