Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ram minne MBP


andreasberg

Rekommendera Poster

Det bör passa, men beroende på om din dator är av 2009 års modell eller nyare så är det kanske inte den mest optimala minnet du kan köpa till den. (Nyare än 2009 klarar 1333MHz)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bör passa, men beroende på om din dator är av 2009 års modell eller nyare så är det kanske inte den mest optimala minnet du kan köpa till den. (Nyare än 2009 klarar 1333MHz)

 

Den är 2.53 GHz Intel Core 2 duo processor.

vet inte om det hjälper något?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är 2.53 GHz Intel Core 2 duo processor.

vet inte om det hjälper något?

Du kan själv jämföra årsmodeller mha programmet MacTracker. Borde ge dig en klar bild.

Då kan du ju faktiskt också direkt kolla i din Mac vilket modellnr den har. Du kan ju även kolla vilken typ av minne som sitter i den nu mha systeminformation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aa men ja kan typ inget när det kommer till sånt här haha!

Står att jag har 4 GB 1067 MHz DDR3

 

Du kan själv jämföra årsmodeller mha programmet MacTracker. Borde ge dig en klar bild.

Då kan du ju faktiskt också direkt kolla i din Mac vilket modellnr den har. Du kan ju även kolla vilken typ av minne som sitter i den nu mha systeminformation.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aa men ja kan typ inget när det kommer till sånt här haha!

Står att jag har 4 GB 1067 MHz DDR3

Då är det exakt rätt minnen du länkar till i första posten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket! Det är mycket billigare att köpa så än från apple. Dom vill ha runt 3-4 tusen :S

Då är det exakt rätt minnen du länkar till i första posten.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Mina kära MBP (5 år gammal) har gått i graven och jag är i färd med att beställa en ny. (idag hade jag tänkt)

Jag har blivit tipsad av en vän att man kan spara några tusenlappar om jag istället skulle köpa Ram-minnet separat.

- Vad bör jag tänka på, vilka siffror och bokstäver är det som ska matcha för att minneskortet ska fungera?

 

- Går det att ha ex: ett Ramminne som är på 2 GB och ett som är: 6 GB?

 

Jag tänkte skaffa mig en MBP2,4 GHz Quad-Core Intel Core i7.

 

tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oscarlundgren

Här har du allt du behöver veta: http://support.apple...kb/ht1270#link3

 

Den kommer som standard med 4gb ram.

Max är 8gb.

 

Den har bara två slots, och jag vet inte om den kommer med båda slotsen upptagna då jag inte äger en mbp.

 

Om den kommer med två stycken 2gb minnen bör du överväga att köpa 2 st 4 gb minnen.

 

Det du helst ska ha är:

204 pin

PC3-10600 DDR 1333 MHz.

 

Apple skriver;

"For best performance, fill both memory slots, installing an equal memory module in each slot".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har du allt du behöver veta: http://support.apple...kb/ht1270#link3

 

Den kommer som standard med 4gb ram.

Max är 8gb.

 

Den har bara två slots, och jag vet inte om den kommer med båda slotsen upptagna då jag inte äger en mbp.

 

Om den kommer med två stycken 2gb minnen bör du överväga att köpa 2 st 4 gb minnen.

 

Det du helst ska ha är:

204 pin

PC3-10600 DDR 1333 MHz.

 

Apple skriver;

"For best performance, fill both memory slots, installing an equal memory module in each slot".

 

 

Nejdå, max är 16 GB även om det kostar en del i dagens läge. 8 GB är max enligt Apple och är väl det som ger mest valuta för pengarna i dagens läge om man inte jobbar riktigt tungt med datorn och kräver enorma mängder RAM.

 

post-34005-021172000 1323505907_thumb.jpg

 

EDIT: Samma gäller 13" och 17" också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...