Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nöjda med iPhone 4S?


gaffatejpen

Rekommendera Poster

Hej.

Sitter med en åldersstigen 3GS som jag ändå är nöjd med (bytte tillbaka efter att jag testat med Samsung Galaxy S2 några månader)

Hur bra är egentligen iPhone 4S. Även den verkar ju ha problem om man läser på detta forum, vad gäller batteri och mottagning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bytte från 3GS till 4S, min sambo likaså och vi är båda MYCKET nöjda över uppgraderingen. Märkbart snabbare, mycket skönare skärm och en kamera faktiskt är användbar!

Jag kan rekommendera alla 3GS-användare att uppgradera. Det ÄR värt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bytte från 3GS till 4S, min sambo likaså och vi är båda MYCKET nöjda över uppgraderingen. Märkbart snabbare, mycket skönare skärm och en kamera faktiskt är användbar!

Jag kan rekommendera alla 3GS-användare att uppgradera. Det ÄR värt det.

Vi gjorde exakt samma uppbyte jag och frugan och är precis lika nöjda! :) Kör Telia vilket känns tryggt idag då de flesta andra operatörer, särskilt Tele2, har problem i samband med iPhone 4s. Det avhjälps säkert dock i närtid. Kanontelefon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi gjorde exakt samma uppbyte jag och frugan och är precis lika nöjda! :) Kör Telia vilket känns tryggt idag då de flesta andra operatörer, särskilt Tele2, har problem i samband med iPhone 4s. Det avhjälps säkert dock i närtid. Kanontelefon!

Telia kan man alltid lita på. Men vi har faktiskt 3 som operatör och de är också problemfria.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bytt från en 3G (!) och är sjukt nöjd. Det enda jag har gjort är att stänga av "ställ in tidzon" i platstjänster och jag har inga problem med batteritider.

 

Dessutom är jag faktiskt sjukt imponerad över kameran i telefonen. Första gången jag tycker att en mobilkamera är användbar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min 4S för några dagar sedan och har 3 som operatör.

Allt har hittills fungerat prickfritt och jag är supernöjd med telefonen!

Den är snabb och smidig och jag älskar den :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp den inte med tele2. Du kommer ångra dig något så brutalt. Jag gjorde det och har INGEN täckning verkligen INGEN & tele2 skyller bara på apple!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bytte också från 3GS, och skillanden är som natt och dag. Jag blir fortfarande lika imponerad så fort jag trycker på skärmen, så brutalt knivskarp skärm! Den får min MacBook air från 2011 att se åldrad ut. Men jag måste säga att jag blev tveksamt på om det var värt det när jag såg senaste nyheterna här på macworld, att de egentligen skulle släppt iPhone 5 i år med större skärm och allt.

 

Jag kan verkligen rekommendera iPhone 4S om du vill ha ny mobil nu, men kan du vänta ett år till så är det nästan bättre, för att få den riktiga uppgraderingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättenöjd men min 4S med Telia. Hade en 3G innan, så det är en enorm skillnad på snabbheten. Har inte haft några av de problem som många på forumet klagat på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag måste säga att jag blev tveksamt på om det var värt det när jag såg senaste nyheterna här på macworld, att de egentligen skulle släppt iPhone 5 i år med större skärm och allt.

 

Att det skulle komma en telefon med större skärm är ju bara tomma rykten och rena spekulationer.

 

EDIT:// för övrigt kan jag tillägga att jag har telia som operatör och inte har några som hellst problem med mottagningen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bytt från 4 till 4s. Är hur nöjd som helst. Batteriet funkar kanon. Inga problem med mottagningen heller. Har Telia som operatör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till 4S från 3GS. Företaget kör 3 och allt funkar perfekt som vanligt. Ingen hos oss har upplevt någon sämre batteritid heller.

 

Konsensus verkar vara att i Sverige så är det Tele2 och Telenor som har problem. Förmodligen är det till viss mån mjukvarurelaterat men det verkar inte vara några direkta hårdvarufel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bytt från 3GS till 4S och allt har funkat perfekt, inga problem, har Telia. Fantastisk kamera som förutom avsaknaden av zoom kan ersätta en kompaktkamera när det gäller bildkvalitet, att kunna filma i HD och se på en stor platt-TV med perfekt bild är smått otroligt med en mobiltelefon plus att den är mycket snabbare på allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

från 4 till 4s, Telia

 

inga problem med batteritider eller något annat, förutom att 5-6 samtal har varit skumma. En var det helt tyst på, på de andra har jag inte höra vad personer säger pga att det låter som om den andra personen håller på att drunkna.. men det är 5-6 samtal av kanske 200. annars känns det som om ljudet och allt annat har blivit bättre.

 

haft bra med täckning osv. kan givetvis vara den på andra sidan av samtalet som har problemen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar ju lovande att alla är så positiva :) Kör Telia idag men funderar på om jag ska byta till Tre. Ni som kör med det, hur fungerar Tre nu för tiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör Telia idag men funderar på om jag ska byta till Tre.

Varför då? Vad är planen?

Har sett flera trådar om Tre:s "förträfflighet". De skyller ifrån sig angående 4s och varför den inte fungerar som den ska i deras s.k. nät. Smart...!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Främst för att Telia tyvärr verkar ha radioskugga precis där jag bor. Kör Tres mobila internet hemma och där är mottagningen betydligt bättre. Skulle helst behålla Telia såklart, men om det knappt går att använda det hemma känns det ju mindre bra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är jättenöjd med iPhone 4S. Uppgraderade mig från 3GS o det var en betydlig skillnad. Bytte operatör till Telenor från Telia o hittills är jag nöjd. De har mycket bättre täckning än Telia. Det enda "problem" som jag har haft o som också har tagits upp i tidigare forumtrådar är att det knastrar vid samtal men det har endast hänt några enstaka gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bytte också operatör samt uppgraderade från 3GS när jag köpte min iPhone 4S och jag är mycket nöjd.

 

Jag hade problem med att telefonen kopplade ner sig från GSM-nätet flera gånger per dag och jag fick då ofta starta om den men efter senaste uppdagteringen fubngerar telefonen helt klockrent. Det blev också något bättre batteritid men det kan ju bero på många saker.

 

Telenor är mycket ordentligare än Tre och har enormt mycket bättre täckning.

 

Hj och Hå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fantastisk kamera som förutom avsaknaden av zoom.

 

Zooma går jätte bra på 4s. Bara att "nypa" mitt på skärmen. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bytte också

 

1. Jag hör samtalen bättre i 4S

2. Den har dubbla antenner, i vila inte så många pluppar, men aktiv betydligt bättre täckning än 3GS--som annars också var mycket bra.

3. Kameran--riktigt bra

4. Skärmen bättre

 

Annars ingen större skillnad--hörbarheten--var väsentlig för mig--som hör lite sämre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett av de största lyften med 4S är den otroliga skärmen. Jag blir nästan ledsen när jag slår på min 3GS ibland och ser hur usel skärmen är på den. För att inte tala om hur seg den är jämfört med 4S. Skit att skärmen inte blev större dock. Jag ångrar inte mitt köp än, men det verkar väldigt fint med den nya samsung galaxy nexus. Den är förmodligen inte lika dyr som 4S heller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...