Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med att iTunes poppar upp och bl a stör streamad TV


StenAllan

Rekommendera Poster

Jag har en ny iPhone 4S och den är min första Apple-utrustning.

På min PC med Windows Vista har jag installerat iTunes och även iCloud.

Jag har trådlös förbindelse igång i mitt ComHem Cisco-modem för iPhones skull så att den kan använda WiFi hemma, men

jag har min PC kopplad med kabel till modemet. Jag har Telenor-abonnemang för iPhone.

 

iTunes startar av sig själv då och då, t ex när jag sätter på min iPhone. Detta är lite irriterande, men inte så farligt.

Det går ju att minimera iTunes i Windows.

Det går inte att ta bort iTunes från listan i PCn över program som startas vid uppstart.

Ibland kommer också meddelandet att iTunes inte kan ansluta iPhone på grund av "ett okänt fel" med någon hexadecimal adress angiven.

 

Problemet är att iTunes startar ibland när någon kör streamad TV på PCn, och då blir det en störning så att

TV-programmet måste startas om.

 

Måste jag avinstallera iTunes i PCn? Jag skulle gärna vilja ha kvar det, eftersom det är bra att leta appar med PCn och dess stora skärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bör nog bocka av inställningen att "Öppna iTunes när denna iPhone ansluts".

Den finns på första sidan med inställningar för din iPhone när den är ansluten i iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket, Koplimi!

Jag tog bort bocken för "Öppna iTunes när denna iPhone ansluts" i iTunes i PC som du skrev.

Då försvann också iPhone-menyn ur iTunes i PC.

Sedan anslöt jag iPhone till PCn med USB-kabel.

Då dök iPhone-menyn upp igen i iTunes i PC.

Sedan tog jag bort bockarna för både "Öppna iTunes när denna iPhone ansluts" och "Synkronisera denna iPhone via WiFi".

Jag hade ju faktiskt stängt av WiFi i datorn. Detta förklarar nog felet med meddelandet att iTunes inte kan ansluta iPhone på grund av "ett okänt fel".

Så nu är det nog gott hopp om att iTunes i PC kommer att uppföra sig bra, och jag kan fortsätta att leta appar i PC.

Jag kan också synka med iPhone och iTunes i PC USB-kabel när behov uppstår.

 

Tack igen, Koplimi!

:sorry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...