Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Riktigt enkelt Filmredigeringsprogram.


Robpin

Rekommendera Poster

Hej Hej,

 

Som rubriken lyder.

 

Jag gillar inte Imovie men vill ha något som är så enkelt. Man kan klippa och lägga till lite övergångar m.m.

 

Ej Final Cut eller Premier.. Det är för avanserat.

 

Någon som vet om det ens finns något som är så enkelt och "nybörjaranpassat" som Imovie?

 

Anledningen till att jag ej vill ha Imovie är för att det jag inte gillar upplägget riktigt. Dessutom klarar typ inte programmet

dom mörka och svarta färgerna från min Nikon D7000. Det blir konstigt ur slår igenom..

 

Som sagt, frågan är om någon vet bra enkla filmredigeringsprogram för hemmafilm..i all enkelhet...

 

Vore intressant om det fanns, har inte hittat hur mycket jag än googlar.

 

/R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testade sökte på movie editor på mac appstore, fanns ett program som heter "video editor-vivideo."

för 299 kr. vet inte det är nåt å ha,

köper du det kan du väl lägga några kommentarer om det =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla om du kan få tag på en kopia av iLife '06 som innehåller iMovie '06. Det är ett helt annat program än de senare iMovie. Jag använder själv iMovie '06, gillar inte alls iMovie '08 eller senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade ViVideo nu, gillar det MEN det är uselt, för ljudet synkar inte med bilden.

Varför tro?

Någon som provat detta och varit med om samma?

 

lösning, finns det nån sån?

 

299 kr åt skogen annars...

Typiskt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hade ju kunnat ladda hem testversionen först innan du köpte det...

http://www.wondershare.com/video-editor/mac/

 

Om ljudet inte synkar med bilden så rekommenderar jag dig att prova supporten för programmet, för då är något inte som det ska.

 

Marknaden för enkla videoredigeringsprogram för Mac är väldigt tunn, troligen för att iMovie följer med varje Mac och det är inte så många som letar efter något annat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som vet något enkelt program? Det borde väl finnas? Jag kan inte hitta någonting

Har du inte läst inlägg #3 i denna tråden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hade ju kunnat ladda hem testversionen först innan du köpte det...

http://www.wondersha...deo-editor/mac/

 

Om ljudet inte synkar med bilden så rekommenderar jag dig att prova supporten för programmet, för då är något inte som det ska.

 

Marknaden för enkla videoredigeringsprogram för Mac är väldigt tunn, troligen för att iMovie följer med varje Mac och det är inte så många som letar efter något annat...

 

Ja jag gjorde det o provade inte så långt att jag såg på munnarna i filmklippen att det inte synkade.

 

Ne precis men Imovie är inte bra, för det svarta i filmerna slår över, dålig färg o sämre kvalité´när man sparat.

Dessutom tar det ju en evighet att ens ladda IN klippen i programmet.

 

Hm...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte de problemen alls med iMovie, fungerar utmärkt med mina klipp från Pentax K-x och JPEG motion format.

Kan vara en inställningsfråga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ne precis men Imovie är inte bra, för det svarta i filmerna slår över, dålig färg o sämre kvalité´när man sparat.

Som jag skrev: Det är en väsentlig skillnad i upplägg mellan iMovie 1-6 jämfört med senare versioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tycker att det är dålig kvalité på filmerna du har sparat så kanske du ska ändra din export-format? Filmar i 1080p med både Canon 500D, 5D MK II samt Canon XA10, och får inte speciellt sämre bild med iMovie jämfört med Final Cut Pro 7/X! Exporterar ju i H.264!

 

Hittar du inget program som du känner är bra kanske du ska lära dig ett ändå! eller kanske lära dig koda ett eget efter dina mål? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...