Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Överföra bilder från iPad till iMac?

natlie

Recommended Posts

Hej! Har bilder jag har tagit med min iPad 2, försöker nu lägga in bilderna på min dator med det vägrar att funka. Eller, jag kan inte klura ut hur man gör det på något konstigt sätt. Har provat att gå in i iPhoto men det står bara " Objekt: Inga objekt". Har försökt klura ut det där med iCloud också men vet inte hur man gör. Hjälp tack!blushing.gif

Har du lagt in ett iCloud konto på din dator?

Har du startat bildström i iPhoto? Har du startad bildström under iCloud på din iPad?

För att bildström ska fungera måste du ha tillgång till ett nätverk.

Förklara vad du gjort så ska vi lösa detta.

Hej! Har bilder jag har tagit med min iPad 2, försöker nu lägga in bilderna på min dator med det vägrar att funka. Eller, jag kan inte klura ut hur man gör det på något konstigt sätt. Har provat att gå in i iPhoto men det står bara " Objekt: Inga objekt". Har försökt klura ut det där med iCloud också men vet inte hur man gör. Hjälp tack!blushing.gif

På iMacen så ska det finnas ett program som heter Bildinsamling. Testa och se om det funkar :)

Iphoto på macen måste vara inställt på Bildström också för att det ska fungera...

En viktig fråga är - vilket program har bilderna skapats i på iPad?

Ipad har ju en standard kamerarulle, men om man använder andra program än Apples eget inbyggda för kameran så är det inte säkert att de sparar i kamerarullen, utan de sparar inom sitt eget program. Kamerarullen är det som iPhoto, Bildinsamling m fl läser.

Exempelvis programmet Camera+ sparar inte i kamerarullen om man inte talar om det inuti programmet. Så bilder tagna med Camera+ går inte att tanka över till Mac om man inte har sparat bilderna i kamerarullen först. Utgångsläget i Camera+ är att Camera+ sparar inuti sitt eget program och inte i kamerarullen och då kan det inte läsas med iPhoto eller Bildinsamling.

Olika program har olika lösningar för detta.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...