newonmac Posted November 11, 2011 Share Posted November 11, 2011 Vill nog påstå att min batteritid är ordentligt mycket bättre efter uppdateringen. Har fortfarande inte timezone igång för vem behöver den egentligen? Hur svårt kan det vara att ställa det själv? Däremot har jag allt annat igång. Alla platstjänster och alla iCloudtjänster. Vad tycker ni andra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
xeric Posted November 11, 2011 Share Posted November 11, 2011 Hade inga batteriproblem innan med 5.0 Säkert inga nu heller men från 3-4 imorse (då jag uppdaterade) tills i morse vid 10-11 hade den gått ner på 90% utan att vara använd. Endast väckarklockan stod och väntade på att få tjuta. SÄkert ingenting .- bara en reflektion. Har inte hänt innan. Däremot tyckar jag att man med en 3GS som jag har, börjar märka att det går rätt segt vissa saker. Program startar segare osv... iCloud har jag inte provat än. En positiv grejj i a f. Efter denna uppdateringen behövde jag inte gå in ochmecka med mina 3 ringsignaler jag har som är över 40 sek. Dem lät bli att köra över dem när jag syncade sen. Alltid nåt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hedenhös Posted November 11, 2011 Share Posted November 11, 2011 Har inte märkt av några bekymmer med batteritiden på min 4S oavsett vad som är igång eller inte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaffemax Posted November 12, 2011 Share Posted November 12, 2011 Jag har nog fått lite sämre batteritid efter uppdateringen, kanske beror på att min tappar täckning hela tiden typ och måste söka om. Innan jag uppdaterade var det mycket bättre batteritid och bättre täckning... Har iofs inte hunnit testa batteriet ordentligt ännu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
set_lo Posted November 12, 2011 Share Posted November 12, 2011 Kan inte säga att upplevelsen (dock inte den verkligt mätbara händelsen) är till det sämre. För mina enheter. På 6h har en 3GS sjunkit 1 procent och en 4 sjunkit ca 2 procent (ännu ej mätt på en iPad). Så standby ser det ju än så länge lovande ut. Det är klart att vid intensiv användning så upplever man ju alltid att batteritiden är dålig. Sitter man och pratar med en kund, så är det ju lite genant att batteriet plötsligen dör. Det är ju klart lägre med upptiden än vad man hade innan telefonen i allmänhet ökade så många IQ. Ju smartare den blir ju mer bränsle drar den. Men visst kunde den dra lite mindre önskar jag med. Eftersom nästa generation iPhone kommer att ha en viss prestandaökning (>A6) så måste man lösa det på några få sätt: antingen söker man minska genom mjukvaruåtgärder, eller så försöker man ökan batteriets kapacitet på något vis. Intressant vore de om de satte i verket en solpanel någonstans, på baksidan kanske. Då kunde den smygladda vid många tillfällen. Att skriva program som är energieffektiva har under de senaste åren blivit mer och mer intressant. Kanske vore det idé att precis som med t.ex. filer idag, eller andra tunga resurser, skapa bibliotek där man får tillfälligt låna tyngre resurser men måste lämna tillbaka dom i ett bra skick. Man har börjat med det, men det är ännu en bit kvar. Misstänker att på det eleganta sätt man löst iCloud (bara genom att använda vanliga filresurser) kanske inte är optimalt på systemsidan ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
d_st02 Posted November 12, 2011 Share Posted November 12, 2011 Jag hade stora problem med batteritiden på min 3GS och efter att plockat bort timezone,stängt ner ett ständigt uppdaterande safarifönster (e24 börs/mina sidor) så blev batteritiden mycket bättre och efter uppdateringen tycker Jag mej kunna märka av ytterligare förbättringar. Nu hoppas jag på en uppdatering att få telefonen att bli snabbare också, de e de enda som Jag stör mig på nu att den blivit så grymt seg men de va den innan ios5 också Link to comment Share on other sites More sharing options...
newonmac Posted November 12, 2011 Author Share Posted November 12, 2011 1321128662[/url]' post='1492156']Jag hade stora problem med batteritiden på min 3GS och efter att plockat bort timezone,stängt ner ett ständigt uppdaterande safarifönster (e24 börs/mina sidor) så blev batteritiden mycket bättre och efter uppdateringen tycker Jag mej kunna märka av ytterligare förbättringar. Nu hoppas jag på en uppdatering att få telefonen att bli snabbare också, de e de enda som Jag stör mig på nu att den blivit så grymt seg men de va den innan ios5 också Du måste inse att din 3GS är antik vid det här laget;) jag har ett förslag på hur din 3GS kan bli snabbare, uppgradera till 4s... Link to comment Share on other sites More sharing options...
xeric Posted November 12, 2011 Share Posted November 12, 2011 Hade inga batteriproblem innan med 5.0 Säkert inga nu heller men från 3-4 imorse (då jag uppdaterade) tills i morse vid 10-11 hade den gått ner på 90% utan att vara använd. Endast väckarklockan stod och väntade på att få tjuta. SÄkert ingenting .- bara en reflektion. Har inte hänt innan. Måste nog revidera mitt svar lite... Batterifixen i 5.0.1 kanske har gjorts och optimerats för nyare telefoner. 5.0 hade jag inga problem... Tappade ju 10% över några timmar (se ovan). Nu idag när jag skulle kolla mobilen var den död. 0% i batteri. Den var fulladdad i går vid 16-17. Har inte ringt el gjort ngt med den sen dess. Inga push eller program som ligger o kör. Bara ren standby. Link to comment Share on other sites More sharing options...
d_st02 Posted November 13, 2011 Share Posted November 13, 2011 Bo H: jag misstänker att jag gjort nåt med uppdateringen till ios5, att jag kör nån gammal backup i bakgrunden som stör. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaffemax Posted November 13, 2011 Share Posted November 13, 2011 Jag kopplade ur min 4S igår vid 10.30 tiden och sen vid 22.00 hade det gått ner till 20-25 % så jag ändrar nog mig lite vad gäller batteritiden, om en modern lur man använder ofta med surf klarar sig en hel dag så är det inga problem för mig att koppla in den och ladda den under natten. Men dessvärre den här helgen har jag vaknat både igår och idag med ett "ogiltigt simkort" ruta, lite irriterande problem, visst det går ju att starta om luren, men ändå drygt att det kommer upp varje morgon, igår kväll kom det också upp... Annars är jag supernöjd med denna lur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted November 13, 2011 Share Posted November 13, 2011 Har inga som helst problem med 5.0.1, fungerar lika bra som 5.0 gjorde. Inga problem med batteriet på 5 och har inga problem med 5.0.1 heller. Fungerar helt enkelt bra. Tidszon urkopplad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaffemax Posted November 13, 2011 Share Posted November 13, 2011 Har inga som helst problem med 5.0.1, fungerar lika bra som 5.0 gjorde. Inga problem med batteriet på 5 och har inga problem med 5.0.1 heller. Fungerar helt enkelt bra. Tidszon urkopplad. Håller med! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jixie Posted November 13, 2011 Share Posted November 13, 2011 Hade inte några problem från början så jag har inte märkt någon skillnad... Link to comment Share on other sites More sharing options...
UppiNorr Posted November 13, 2011 Share Posted November 13, 2011 Har inga som helst problem med 5.0.1, fungerar lika bra som 5.0 gjorde. Inga problem med batteriet på 5 och har inga problem med 5.0.1 heller. Fungerar helt enkelt bra. Tidszon urkopplad. Samma här, fast tidszon inkopplad dessutom. Angående SIM-kort så vet jag att åtminstone Telia haft ett sånt högt tryck att de inte till fullo hunnit registrera alla kort på en gång, utan många har hamnat i en "registreringskö". Det kan förklara en del udda problem med vissa SIM-kort, dock ej allas förstås. För mig funkade allt perfekt out-of-the-box. Men frugan har inte kunnat bli nådd på sin 4s per telefon förrän idag på morgonen. Man kom alltid till Mobilsvar. Däremot har allt annat funkat, inklusive att ringa ut, datatrafik osv. Så nu är den i alla fall äntligen helt aktiverad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jesperw Posted November 13, 2011 Share Posted November 13, 2011 Jag märker tyvärr inga förbättringar. Har uppdatera tidzon på fortfarande iofs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jesperw Posted November 14, 2011 Share Posted November 14, 2011 Har nu stängt av tidszonsuppdatering och märker något bättre batteriprestanda. Tog telefonen ur laddaren kl 09:00 imorse och 5h senare så har jag 60% kvar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Balooba Posted November 14, 2011 Share Posted November 14, 2011 Jag har stängt av tidzonsuppdatering, och nu efter 58 timmar är jag ner i 44% laddning. Några kortare samtal, kollar mail, kollar Blocket, uppkopplad via wifi, uppdateringar av appar, men inga direkt tunga körningar. Jag är nöjd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FilleS Posted November 15, 2011 Share Posted November 15, 2011 Jag har stängt av tidzonsuppdatering, och nu efter 58 timmar är jag ner i 44% laddning. Några kortare samtal, kollar mail, kollar Blocket, uppkopplad via wifi, uppdateringar av appar, men inga direkt tunga körningar. Jag är nöjd. Shit, jag kanske har batteriproblem jag inte visste om. Efter senaste laddningen hade jag 25h standby och 8 timmar användning. Tyckte detta var helt acceptabelt med 58h och 44% batteri låter sinnessjukt bra i mina öron! Vad har ni andra som uppfattar att ni har problem, och ni som inte gör det? Kanske är en tolkningsfråga vad som är "problem" och inte? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stetch Posted November 15, 2011 Share Posted November 15, 2011 Sambons 3GS blev betydligt bättre på alla punkter. Likaså iPhone 4. iPhone 4S tycker jag blev oförändrad. Alltså lika bra sen innan Link to comment Share on other sites More sharing options...
stigaxel Posted November 15, 2011 Share Posted November 15, 2011 Har inte haft några probs med varken 3g, 3gs, 4 eller 4s. Det kan ju vara så att jag ser ju dom som telefoner och inte dator. Problemen kanske ökar ju mer man vill att det ska vara en dator.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
xeric Posted November 15, 2011 Share Posted November 15, 2011 Tror jag har löst mitt batteriproblem - för stunden i a f. Har "locations" av. Men det hjälpte inte. Men om man slår på den ochs en går in och slår av varje enskild tjänst - sen backar ut igen och slår av locations igen. 3% över hela natten. Helt ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jesperw Posted November 17, 2011 Share Posted November 17, 2011 Min lur håller max 12h och då har jag timezone av. Min ip 4 höll i alla fall 36 - 48 h med samma konfig. Vad säger ni: skicka på service omgående eller invänta nästa uppdatering? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattiasgraaf Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 Fick min lur i måndags, uppdaterade den då direkt till 5.0.1. Genom telefonen då, utan iTunes. Och märkte direkt stora batteriproblem. Den låg standby i 1 timme och tappade 30% Värt att nämna att det är en iPhone 4s Testade då att återställa den genom iTunes som en "ny telefon" så den vart helt återställd. Detta fixade batteriproblemen markant. Så det är ett hett tips till folk som har batteriproblem med 5.0.1 med sin iPhone 4s. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.