Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Extreme och express utvidga nätverk

Newborn

Recommended Posts

Hallå!

Nu är det ju faktiskt väldigt lätt att utvidga nätverket... MEN nu upptäckte jag att det är bara mitt primära Wlan som finns i närheten av båda punkterna.

Vi har på jobbet två nät. Ett som är personal som inte ungdomarna får koppla sig mot. Deras nät är gästnätverket.

Men när man väljer utvidga på expressen så skriver man ju in wlanet och lösenordet.... Men då finns ju inte båda näten där...

Hur ska man göra!? tips? Jag har försökt utvidga gästnätverket istället men det gick den inte med på. Den hittade inte det wlanet sa den...

För det som är viktigt att sprida är just gästnätverket som ska finnas i HELA huset!

//Danne

För att nätverk ska kunna utökas så måste båda routers stöda det. Så bara en express gör ingen glad....

Men förstår jag dig rätt så har du en Extreme som bas som du kör dubbla nät med? Ett "personal" som är skyddat och ett öppet gästnät nät för elever?

Kolla så att du tillåter att nätverk(et) får utvidgas på Extremen. Sen om det då enbart gäller det primära nätet eller även gästnätet är en bra fråga. Expressen kan bara utöka det ena då den inte har stöd för dubbla nät.

Jo jag yrade lite. ;) Men du bröt ner det till bra. Men det var det sista som du skrev som jag var ute efter. ;)

Jag har fått till delningen men det är bara det primära inte gäst som jag lyckats utvidga. WDS då? Hur funkar det? Går det att vidarebefordra näten då? Eller klarar inte express två nät hur man än gör?

För att nätverk ska kunna utökas så måste båda routers stöda det. Så bara en express gör ingen glad....

Men förstår jag dig rätt så har du en Extreme som bas som du kör dubbla nät med? Ett "personal" som är skyddat och ett öppet gästnät nät för elever?

Kolla så att du tillåter att nätverk(et) får utvidgas på Extremen. Sen om det då enbart gäller det primära nätet eller även gästnätet är en bra fråga. Expressen kan bara utöka det ena då den inte har stöd för dubbla nät.

Jo jag yrade lite. ;) Men du bröt ner det till bra. Men det var det sista som du skrev som jag var ute efter. ;)

Jag har fått till delningen men det är bara det primära inte gäst som jag lyckats utvidga. WDS då? Hur funkar det? Går det att vidarebefordra näten då? Eller klarar inte express två nät hur man än gör?

WDS är det som används för att utvidga näten.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...