CarlG Posted November 11, 2011 Share Posted November 11, 2011 Hej, Jag har vid flertal tillfällen försökt att registrera mig på Apple Developer Center, för att kunna publicera en app som jag har gjort. Men tyvärr har detta inte fungerat, efter att jag hade betalt fick jag en kod via ett mail som jag skulle klicka på så att kontot skulle bli registrerat. Jag gjorde detta och då dök detta meddelande upp: We are unable to process your request. Please go back to the previous page, or quit your browser and try your request again. Efter ett tag senare fick jag ett mail som det stod: We are currently in the process of reviewing your iOS Developer Program enrollment information and have found that the billing information entered during your iOS Developer Program purchase does not match your enrollment information. Therefore, the activation of your Program has been placed on a temporary hold.In order for us to verify your identity, please fax the following form along with a notarized copy of your government issued photo identification to us at +1 (408) 862-1519. When faxing this information, please include your Enrollment ID # -We cannot activate your program if the verification documentation you provide us is not notarized or solicitor certified.If you have any questions or need further assistance, please contact us.Best regards, Apple Developer Support Skickade in ''formen'' med körkort och fick då tillbaks samma mail igen. Upprepade processen en gång till men samma sak hände igen. Vad ska jag göra??? Känns lite tråkigt att ha betalt ingenting plus att ha jobbat med en app och så fungerar det inte att ladda upp till iTunes Store Tacksam för hjälp! /Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted November 11, 2011 Share Posted November 11, 2011 På vilket sätt skickade du in formen igen? Apple, ett av världens ledande IT-företag, tar nämligen bara emot informationen via fax!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
CarlG Posted November 11, 2011 Author Share Posted November 11, 2011 Faxade vid båda tillfällena. / Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted November 11, 2011 Share Posted November 11, 2011 Har de ingen kundtjänst du kan kontakta och fråga vad som händer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted November 11, 2011 Share Posted November 11, 2011 Jag vet en annan här på forumet som hade samma problem. Tror det hela berodde på att olika bank-info/kontokort användes vid registrering och betalning. Apple reagerar och kräver att du bevisa att du är en och samma person, och inte en slurk som snor kreditkort. Han/hon som hade problemet på forumet kontaktade supporten och förklarade läget, sedan löste det sig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CarlG Posted November 12, 2011 Author Share Posted November 12, 2011 Japp, så kan det nog vara. Ska kontakt apple så fort som möjligt! Hör av mig när jag har fått svar . Link to comment Share on other sites More sharing options...
CarlG Posted November 15, 2011 Author Share Posted November 15, 2011 Hej igen! Har äntligen fått svar från apple och dom säger så här: "In reviewing your information we have found that the billing information entered for your iOS Developer Program purchase does not match your enrollment information. As such, your recent purchase cannot be fully processed and your account is unable to be activated." So that we may verify your identity, we ask that you please fax a notarized copy of your government issued photo ID to us at +1 408-862-1519.Vad menar dom med "notarized copy of your government issued photo id"?? Körkort är det tydligen inte eftersom jag har testat det två gånger tidigare. Kan pass fungera? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted November 15, 2011 Share Posted November 15, 2011 Hej igen! Har äntligen fått svar från apple och dom säger så här: "In reviewing your information we have found that the billing information entered for your iOS Developer Program purchase does not match your enrollment information. As such, your recent purchase cannot be fully processed and your account is unable to be activated." So that we may verify your identity, we ask that you please fax a notarized copy of your government issued photo ID to us at +1 408-862-1519.Vad menar dom med "notarized copy of your government issued photo id"?? Körkort är det tydligen inte eftersom jag har testat det två gånger tidigare. Kan pass fungera? Kontakta Apple istället. Den måste bli "notarized" (typ signerad av advokat eller något sånt.) http://www.iphonedevsdk.com/forum/iphone-sdk-development/24930-identity-verification-form-help.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
CarlG Posted November 16, 2011 Author Share Posted November 16, 2011 Efter ett antal mail till apple har jag äntligen lyckats få dom att aktivera koden så jag kunde komma in på rätt sida. Men tyvärr när jag skulle slutligen en gång för alla aktivera står det såhär Our records indicate that this activation code has expired and may not be used at this time. Någon annan som vet vad dom menar med det? Varför skulle koden vara ogiltig helt plötsligt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted November 16, 2011 Share Posted November 16, 2011 Efter ett antal mail till apple har jag äntligen lyckats få dom att aktivera koden så jag kunde komma in på rätt sida. Men tyvärr när jag skulle slutligen en gång för alla aktivera står det såhär Our records indicate that this activation code has expired and may not be used at this time. Någon annan som vet vad dom menar med det? Varför skulle koden vara ogiltig helt plötsligt? Troligen menar de att koden blivit oanvänd för länge och har slutat gälla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted November 16, 2011 Share Posted November 16, 2011 Varför skulle koden vara ogiltig helt plötsligt? [/color][/font] Ja "helt plötsligt" vet jag inte... det verkar som du har hållit på ett tag för att få det att fungera och då har väl det tagit sådan tid att tiden för koden har gått ut... Det är ju en säkerhetsdetalj att de önskar aktivation inom en viss tid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CarlG Posted November 16, 2011 Author Share Posted November 16, 2011 Okej, kan vara så har försökt ett ganska långt tag nu! Jaja, får väll ta kontakt med apple igen Men tack iaf! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rstattin Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 Okej, kan vara så har försökt ett ganska långt tag nu! Jaja, får väll ta kontakt med apple igen Men tack iaf! Har du fått det att funka? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.