Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Behöver HJÄLP med registrering!


CarlG

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har vid flertal tillfällen försökt att registrera mig på Apple Developer Center, för att kunna publicera en app som jag har gjort.

Men tyvärr har detta inte fungerat, efter att jag hade betalt fick jag en kod via ett mail som jag skulle klicka på så att kontot skulle bli registrerat.

Jag gjorde detta och då dök detta meddelande upp:

 

 

We are unable to process your request.

Please go back to the previous page, or quit your browser and try your request again.

 

Efter ett tag senare fick jag ett mail som det stod:

 

We are currently in the process of reviewing your iOS Developer Program enrollment information and have found that the billing information entered during your iOS Developer Program purchase does not match your enrollment information. Therefore, the activation of your Program has been placed on a temporary hold.In order for us to verify your identity, please fax the following form along with a notarized copy of your government issued photo identification to us at +1 (408) 862-1519. When faxing this information, please include your Enrollment ID # -We cannot activate your program if the verification documentation you provide us is not notarized or solicitor certified.If you have any questions or need further assistance, please contact us.Best regards,

 

Apple Developer Support

 

 

 

Skickade in ''formen'' med körkort och fick då tillbaks samma mail igen. Upprepade processen en gång till men samma sak hände igen.

 

Vad ska jag göra??? Känns lite tråkigt att ha betalt ingenting plus att ha jobbat med en app och så fungerar det inte att ladda upp till iTunes Store

 

Tacksam för hjälp!

 

/Carl

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt skickade du in formen igen? Apple, ett av världens ledande IT-företag, tar nämligen bara emot informationen via fax!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faxade vid båda tillfällena.

/ Carl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har de ingen kundtjänst du kan kontakta och fråga vad som händer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet en annan här på forumet som hade samma problem.

 

Tror det hela berodde på att olika bank-info/kontokort användes vid registrering och betalning. Apple reagerar och kräver att du bevisa att du är en och samma person, och inte en slurk som snor kreditkort. Han/hon som hade problemet på forumet kontaktade supporten och förklarade läget, sedan löste det sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, så kan det nog vara. Ska kontakt apple så fort som möjligt! Hör av mig när jag har fått svar .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Har äntligen fått svar från apple och dom säger så här:

"In reviewing your information we have found that the billing information entered for your iOS Developer Program purchase does not match your enrollment information. As such, your recent purchase cannot be fully processed and your account is unable to be activated."

So that we may verify your identity, we ask that you please fax a notarized copy of your government issued photo ID to us at +1 408-862-1519.Vad menar dom med "notarized copy of your government issued photo id"?? Körkort är det tydligen inte eftersom jag har testat det två gånger tidigare. Kan pass fungera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Har äntligen fått svar från apple och dom säger så här:

"In reviewing your information we have found that the billing information entered for your iOS Developer Program purchase does not match your enrollment information. As such, your recent purchase cannot be fully processed and your account is unable to be activated."

So that we may verify your identity, we ask that you please fax a notarized copy of your government issued photo ID to us at +1 408-862-1519.Vad menar dom med "notarized copy of your government issued photo id"?? Körkort är det tydligen inte eftersom jag har testat det två gånger tidigare. Kan pass fungera?

 

Kontakta Apple istället. Den måste bli "notarized" (typ signerad av advokat eller något sånt.)

http://www.iphonedevsdk.com/forum/iphone-sdk-development/24930-identity-verification-form-help.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter ett antal mail till apple har jag äntligen lyckats få dom att aktivera koden så jag kunde komma in på rätt sida. galetglad.gif

 

Men tyvärr när jag skulle slutligen en gång för alla aktivera står det såhär cry.gif

 

Our records indicate that this activation code has expired and may not be used at this time.

Någon annan som vet vad dom menar med det? Varför skulle koden vara ogiltig helt plötsligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter ett antal mail till apple har jag äntligen lyckats få dom att aktivera koden så jag kunde komma in på rätt sida. galetglad.gif

 

Men tyvärr när jag skulle slutligen en gång för alla aktivera står det såhär cry.gif

 

Our records indicate that this activation code has expired and may not be used at this time.

Någon annan som vet vad dom menar med det? Varför skulle koden vara ogiltig helt plötsligt?

Troligen menar de att koden blivit oanvänd för länge och har slutat gälla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle koden vara ogiltig helt plötsligt? [/color][/font]

 

Ja "helt plötsligt" vet jag inte... det verkar som du har hållit på ett tag för att få det att fungera och då har väl det tagit sådan tid att tiden för koden har gått ut...

Det är ju en säkerhetsdetalj att de önskar aktivation inom en viss tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, kan vara så har försökt ett ganska långt tag nu!

Jaja, får väll ta kontakt med apple igen gaspar.gif

Men tack iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, kan vara så har försökt ett ganska långt tag nu!

Jaja, får väll ta kontakt med apple igen gaspar.gif

Men tack iaf!

 

Har du fått det att funka? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...