Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Facebookapp vägrar starta i IPhone

Per Gulbrandsen

Recommended Posts

Per Gulbrandsen

Trots 6 av- och nyinstallationer av iphoneappen för Facebook har den nu åter slutat funka. Den liksom bara rycker till i appikonen men den ligger kvar oöppnad på skrivbordet i min iPhone 4. Hade aldrig detta problem i 3GS men har haft trasslet sedan jag blev med 4:n. Självklart uppdaterar jag IPhone som man ska. Jag har också den särskilda Facebookappen Messenger som börjar krångla samtidigt som huvudappen. Ibland funkar det i flera veckor e ominstallation, andra ggr börjar trasslet e något dygn.

Är det min IPhone som är orsaken, eller vad kan detta bero på?

Det kan vara så att du har för lite ledigt minne. Just Facebook-app:en är känslig för det, och det beror på klantig programmering. Iphone lägger ut minne virtuellt på "hårddisken" när arbetsminnet blir för fullt.

Facebook-app:en är känd för att vara instabil...

Per Gulbrandsen

Kollade minnesmängden nu med appen Free Memory och det finns 245MB fritt att använda i min IPhone. Det borde väl räcka? Ändå startar inte Fejanapparna idag heller...

Det kan vara något som slagit knut på sig själv i din iPhone. Har du testat att starta om den samt ominstallera appen flera gånger så finns det nog bara en lösning kvar.

Ta backup på iPhonen, återställ hela iphonen och för sedan tillbaka din backup.

Men hur mycket minne har du på "hårddisken" i iPhone, alltså lagringsutrymmet?

FB blev mer stabilt för mig när jag rensade ut över 2Gb från min iPhone och nu har jag över 3Gb ledigt.

FB är en applikation som Apple aldrig borde släppt igenom för den är för dåligt programmerad, ändå tycker jag att senaste versionen är 100 gånger mer stabil än de tidigare versionerna. :)

Per Gulbrandsen

Jag har nästan 7GB fritt, och jag har ominstallerat hela telefonen - problemet kvarstår...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...