Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Behöver snacka med någon som laddat upp en iphone app?


Rstattin

Rekommendera Poster

Hej! Jag skulle behöva snacka med någon som har laddat upp en app på Apple Store eller någon som kan mycket om Xcode!!! Jag har problem med min app när jag ska ladda upp den och skulle verkligen behöva lite hjälp :) Svara på det här inlägget eller skicka pm/mail till mig, min mail är: robinstattin@hotmail.com

Tack på förhand

MVH: Robin Stattin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

What seems to be the problem, officer?

 

Med andra ord, kan vara bra om du beskriver ditt problem en aning bättre? Vad är det för problem du får? Felmeddelanden osv osv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

What seems to be the problem, officer?

 

Med andra ord, kan vara bra om du beskriver ditt problem en aning bättre? Vad är det för problem du får? Felmeddelanden osv osv..

 

Ja, det är så att jag vet inte riktigt om jag gör rätt när jag ska ladda upp appen. Har du laddat upp någon app förut :)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du följt instruktionerna på Apple's hemsida?

Jag har bara laddat upp en applikation för Mac App Store, men proceduren är väl den samma med iPhone antar jag.

 

Men åter igen, om du tror att du inte gör rätt (uppenbarligen, annars hade du inte skrivit i forumet :P) så kan det vara bra att veta vad du faktiskt har försökt och vad som i sånt fall inte funkar/går fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du följt instruktionerna på Apple's hemsida?

Jag har bara laddat upp en applikation för Mac App Store, men proceduren är väl den samma med iPhone antar jag.

 

Men åter igen, om du tror att du inte gör rätt (uppenbarligen, annars hade du inte skrivit i forumet :P) så kan det vara bra att veta vad du faktiskt har försökt och vad som i sånt fall inte funkar/går fel?

 

Det står såhär när jag trycker på "Validate": Application failed codesign vertification. The signature was invalid, or it was not signed with an iPhone Distribution Certificate. Vet du hur man lägger in certificatet :P?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står såhär när jag trycker på "Validate": Application failed codesign vertification. The signature was invalid, or it was not signed with an iPhone Distribution Certificate. Vet du hur man lägger in certificatet :P?

 

Se till att du kopplar in din iPhone (eller iPod Touch, iPad, etc) till datorn medan XCode är igång.

Gå sedan till menyn Window > Organizer. (Alternativt, tryck SHIFT + CMD + 2)

Där hittar du en flik som heter Devices.

Se till att du har lagt till enheten till portalen. Annars får du trycka på "+Add to Portal".

Om du tryckt på Add to Portal-knappen kommer det upp en inloggningsruta. Ange ditt användarnamn och lösenord för ditt Apple Developer Program-konto.

När du har bekräftat så tror jag att Apple kommer ta hand om att ladda ner dina nycklar till datorn och installera certifikaten.

Skulle det inte fungera så får du logga in på Apple Developer-sajten (developer.apple.com) och hitta reda på instruktioner för hur du fixar certifikaten.

 

Jag har varit iOS-utvecklare tills nyligen, men förnyade aldrig "licensen". Jag har nämligen ingen iPhone 3GS, iPhone 4, ny iPod eller iPad att utveckla mot. Bara äldre iOS-enheter som Apple har slutat ge officiellt stöd för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se till att du kopplar in din iPhone (eller iPod Touch, iPad, etc) till datorn medan XCode är igång.

Gå sedan till menyn Window > Organizer. (Alternativt, tryck SHIFT + CMD + 2)

Där hittar du en flik som heter Devices.

Se till att du har lagt till enheten till portalen. Annars får du trycka på "+Add to Portal".

Om du tryckt på Add to Portal-knappen kommer det upp en inloggningsruta. Ange ditt användarnamn och lösenord för ditt Apple Developer Program-konto.

När du har bekräftat så tror jag att Apple kommer ta hand om att ladda ner dina nycklar till datorn och installera certifikaten.

Skulle det inte fungera så får du logga in på Apple Developer-sajten (developer.apple.com) och hitta reda på instruktioner för hur du fixar certifikaten.

 

Jag har varit iOS-utvecklare tills nyligen, men förnyade aldrig "licensen". Jag har nämligen ingen iPhone 3GS, iPhone 4, ny iPod eller iPad att utveckla mot. Bara äldre iOS-enheter som Apple har slutat ge officiellt stöd för.

 

Okej :) Men nu när jag tror att jag lagt till certifikatet så får jag ett felmeddelande som det står såhär på:

 

"error: /usr/bin/codesign --force --preserve-metadata --sign iPhone Distribution: Robin Stattin --resource-rules=/var/folders/q5/1h8nnf356lq1zr9nbzgkr3sm0000gn/T/9eKYi6ie9S/Payload/Roliga Skämt.app/ResourceRules.plist --entitlements /var/folders/q5/1h8nnf356lq1zr9nbzgkr3sm0000gn/T/9eKYi6ie9S/entitlements_plistP0DRak9m /var/folders/q5/1h8nnf356lq1zr9nbzgkr3sm0000gn/T/9eKYi6ie9S/Payload/Roliga Skämt.app failed with error 1. Output: iPhone Distribution: Robin Stattin: ambiguous (matches "iPhone Distribution: Robin Stattin" and "iPhone Distribution: Robin Stattin" in /Users/Rstattin/Library/Keychains/login.keychain)"

 

Men det står en varning på Xcode där det fortfarande står: Application failed codesign verification :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade felet. Problemet var att jag hade två likadana certifikat i min "Nyckelhanterare" och då blev det något konstigt problem. Men nu funkar det i alla fall :) Är det någon som har samma problem så är det bara meddela mig så kan jag hjälpa dig!!! Tack till dom som svarat och försökt hjälpt mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade felet. Problemet var att jag hade två likadana certifikat i min "Nyckelhanterare" och då blev det något konstigt problem. Men nu funkar det i alla fall :) Är det någon som har samma problem så är det bara meddela mig så kan jag hjälpa dig!!! Tack till dom som svarat och försökt hjälpt mig :)

 

Bra att det fixade sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...