Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac och Skrivare!


nötskrikan

Rekommendera Poster

Har köpt ny mac mini och ny skrivare: canon iP2700 och ser nu i bruksanvisn: Mac OS.9, Mac OS X v.10.4.10 eller tidigare stöds inte.(????)

 

Jag trodde att endera går en skrivare till mac eller också inte.

 

Jag har väl Apple Mac OS X 10.7, och är det högre än det nämnda då??? Har mejlat till butiken jag köpte på nätet idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev ett svar här idag som verkar borta!

 

Nu fick jag svar från cdon.com att den INTE fungerar!!!! Jag förstår mig inte på de här uppräkningarna.

 

Verkligen trist att det ska vara så komplicerat med mac.

 

Och dyrare än vanlig stationär dator.... Så nu sitter jag här, men kanske borde prova ändå om det funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig mig veterligt varit några större problem att koppla in skrivare till Mac..

 

Koppla in och gå till Systeminställningar > Skrivare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har köpt ny mac mini och ny skrivare: canon iP2700 och ser nu i bruksanvisn: Mac OS.9, Mac OS X v.10.4.10 eller tidigare stöds inte.(????)

 

Jag trodde att endera går en skrivare till mac eller också inte.

 

Jag har väl Apple Mac OS X 10.7, och är det högre än det nämnda då??? Har mejlat till butiken jag köpte på nätet idag.

 

Normalt är det bara att plugga in en ny skrivare från de större tillverkarna. Några behöver man ladda hem program från tillverkaren och enstaka skrivare går inte.

...

Att en ny skrivare inte fungerar på gamla operativsystem är inte konstigare än att gamla vinterdäck till Ford inte passar på min nya Ford eftersom nya krav gör att man har annan design som är bättre. För att dra nytta av alla nya möjligheter och för att inte ha enormt stora program som tar hänsyn till alla variabler mellan himmel och jord fasas möjligheten att köra skrivare mm på äldre operativsystem ut. Det gör också att skrivarna får mindre buggar och problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står i listan att senaste drivrutinen för den skrivaren är för Mac OS X 10.6.

Du har Mac OS X 10.7.

 

Jag har en gammal Xerox färglaser från 2006 och jag har också en ännu äldre HP, HP:n är 5 år gammal. De fungerar utmärkt med Mac 10.7!

Det är väl helt enkelt så att Canon inte satsar på Mac och därför ligger efter med att släppa nya drivare för senaste Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja Pocahontas jag skulle följt min första intention att sätta i usbsladden o testa med skrivaren! Tvärtemot vad Cdon-com skrev att denna inte fungerar så gjorde den det!

I Canons tjocka handbok stod det VÄNTA MED ATT KOPPLA IN USB-sladden och det skrämde mig kanske.

 

Och tack för alla ordspråk dessutom!!!

Så jag kände mig nöjd igår när jag äntligen kunde skriva ut postfraksedeln och skicka det stora paketet m gamla macen!

 

Men jag hörde att en del i stället för att köpa bläck etc köper ny skrivare i stället. Det är lite sorgligt att bidra till giftiga sopberg!

 

Och det skulle jag ju kunna göra nu med flera skrivare, men jag går ner med den förra i källaren....

 

Nu återstår att få en fin bild på dvd:n, som jag skjutit på länge....

Fick ett ordspråk i huvudet som nog inte riktigt passar in men ändå: Det man inte har i huvudet får man ha i benen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...