Jump to content
Just nu i M3-nätverket

iPhone 4 S - Tele2 operatörer, tappar ni nätet?

Libananii

Recommended Posts

Jag undrar ifall ni som har Iphone 4s och kör med comviq eller tele2 om ni tappar nätet eller fungerar nätet som det ska hos er?

Om ni startar wifi och har platstjänster på kan ni ändå ringa och har ni bra nät ?

• Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Tappade helt wifi kan inte ansluta till mitt trådlösa bredband!!!! har Telia

Många med Tele2 har problem med appad täckning med 4s. Mina problem försvann helt vid byte till Telia. Tele 2 och Tlenor erkänner problem. www.mobil.se

Efter uppdatering till 5.0.1 så kunde jag inte ansluta alls till wifi! Efter mycket om o men så återställde jag alla inställningar, då gick det till slut. Ingen annan med samma problem?

Jag har Tele2 och stora problem när jag ska ringa samt skicka SMS (ej iMessage). Däremot fungerar det att ta emot samtal. Funderar på att lämna tillbaka min iPhone 4S och vänta tills saker och ting har löst sig. Det här har tagit för mycket tid och energi.. :/

Jepp. Det är utan tvekan en mjukvarubugg då folk har problem med massa olika operatörer. Buggigt baseband till 4S gissar jag på.

Räkna med en ny uppdatering inom kort.

Ja. Men inte enbart mjukvarubugg då det verkar vara väldigt få med Telia exempelvis (inkl. mig och min fru) som har problem. Det funkar klockrent för oss.

Jag har Tele2 och stora problem när jag ska ringa samt skicka SMS (ej iMessage). Däremot fungerar det att ta emot samtal. Funderar på att lämna tillbaka min iPhone 4S och vänta tills saker och ting har löst sig. Det här har tagit för mycket tid och energi.. :/

Återigen så beror inte problemet på iPhone utan på Tele2 och Telenors nätproblem. Böt till Telia igår och telefonen fungerar prima.

Så när det gäller dålig täckning, ingen service samt problem med att sända sms samt koppla upp samtal så kan man antingen byta leverantör eller ha tålamod och vänta på att de Tele2 löser problemet. Jag tröttnade och bytte till Telia.

Jag skaffade min Iphone 4S på Apple Store och använder den med Tele2 och har haft problemet sedan leverans. Pratade med Apples supportavdelning igår och de är medvetna om problemet och menade att de jobbade hårt på att lösa problemet i form av en mjukvaruuppdatering. Dock avhjälptes det inte med IOS 5.0.1 som släpptes igår. De hade ingen tidsuppskattning, och det är tydligen heller inte alla exemplar som har problemet.

I mitt fall (eftersom telefonen köptes över Apple Store) så kommer den bytas ut mot en som fungerar. (hoppas jag)

Jg har haft svårigheter med att ringa ut sedan dag ett med min 4s och Tele2, men idag har jag även fått meddelande SIM ogiltigt två gånger. Simkortet är helt nytt. Någon mer som råkat ut för samma fel? Det löser sig men en omstart av telefonen.

Jg har haft svårigheter med att ringa ut sedan dag ett med min 4s och Tele2, men idag har jag även fått meddelande SIM ogiltigt två gånger. Simkortet är helt nytt. Någon mer som råkat ut för samma fel? Det löser sig men en omstart av telefonen.

Yep det händer lite då och då för mig också och har samma problem med tappad mottagning både sporadiskt och vid utgående samtal och SMS.

4S telefonerna Tele2 skickat ut har inte en fungerande kommunikation med SIM-kortet. Jag kan ta ut mitt SIM-kort och fortfarande ha full mottagning, kan även ta emot samtal utan SIM-kortet i. När man ringer ut dock så tappar den mottagningen och försöker initiera SIM. iPhone 4 och fungerande 4S telefoner reagerar omgående på om SIM-kortet avlägsnas och det går då inte att varken ringa eller ta emot samtal.

Min 4S från Tele2 är även riktigt buggig när man skall stänga av eller sätta på PIN-lås. Det är inte alla gånger det går igenom, ibland så står det att det är fel kod trots rätt kod angetts. Så där någonstans har Tele2 och Apple sitt problem att lösa för detta fenomen med SIM-kortet finns inte på en fungerande iPhone 4S. Testa själva!

upptäckte även jag ogiltigt simkort idag när jag skulle åka hem, fick även jag starta om telefonen men nu håller jag på och messar lite. Typ alla gånger avbryts det och jag måste försöka skicka igen...

Rekommenderar alla som har olåst 4s och som har problem med tele2 att skaffa ett kontantkort med Telia. Värt att prova för 50 spänn så man slipper skicka tillbaka en fungerande telefon och vänta på ny...

Jag har haft problem sedan sen 28:e med Telenor och jag pratade med deras support som sade att problemet var känt och att det inte är alla telefoner utan bara ett litet fåtal. Dom rekommenderade att vänta på uppdateringen och idag har allt fungerat perfekt för mig.

Däremot r jag inte så övertygad om att uppdateringen skulle ha utökat batteritiden.

Jag har haft problem sedan sen 28:e med Telenor och jag pratade med deras support som sade att problemet var känt och att det inte är alla telefoner utan bara ett litet fåtal. Dom rekommenderade att vänta på uppdateringen och idag har allt fungerat perfekt för mig.

Däremot r jag inte så övertygad om att uppdateringen skulle ha utökat batteritiden.

Funkade din nät inte först men började funka efter att du uppdaterat telefonen till 5.0.1? För mig som har tele2 funkade det inte blev nästan värre.

Jag har inte kunnat smsa, ringa eller surfa med min iPhone4S på hela jävla dagen, tele2 gör itne ett skit åt saken och jag är bara någon sekund ifrån att slänga min vidriga iphone4S.......

Jag ställer mig i ledet.

Jag har Tele2 och 4S och tappar nätet när jag skickar sms och ringer. Efter ett tag släpper mottagningen helt och man får göra omstart. Då fungerar allt som det ska en stund, kan tillochmed skicka sms i några minuter innan den börjar balla ur igen. :totaltgalen: Med jämna mellanrum så kommer beskedet Ogiltigt SIM-kort. ..suck... Omstart så funkar det ett tag igen.

Det kan iofs vara ett gäng måndagsexemplar av telefonen ute men efter att ha kollat runt lite så är det i princip bara vi som har 4S och Tele2 som är drabbade. Tele2 erkänner som sagt i supporten att problemen existerar men det känns inte som att problemet riktigt tagits på allvar. De hänvisar till att det nog löser sig när Apple skickar ut en uppdatering men man kan ju inte gå och vänta på en uppdatering som KANSKE kommer snart.

Börjar bli trött på detta.....

Jag har inte heller kunnat ta emot samtal, ringa, sms:sa med min nya 4s. Det suger som fan.

När jag pratade med tele2 ville dom att jag skulle åka och testa mitt sim kort på en annan telefon och då måste jag åka 4 mil för att göra det. Och ingen kompensation skulle jag få för det. Så om detta är ett känt problem. Hur kan man be mig om att åka och kola då?

Amatörer!!

Nu är jag så sur så och har i gen fungerande telefon och i te kan dom tele3 aktivera mitt gamla sim kort heller på min gamla 3GS .

Fixar dom inte detta problem , då vet jag inte..

Jag har fått min 4S utbytt en gång men även den andra hade samma problem. Får byta den också om jag vill men känns lönlöst då nästa med all säkerhet har samma problem (säger de på Apple-supporten). Testade även att byta SIM-kort idag men ej heller det hjälpte...

Har pratat med både Apple och Tele2 under dagen men ingen kan ge något som helst besked om när en lösning kan dyka upp. Tele2 säger att de inte har något fel i sitt nät och de vidarebefordrar bara anmälningarna till Apple men får ingen direkt respons från dem.

Har nu levt med problemet sen 3 november, på två olika mobiler, och det börjar bli riktigt drygt nu...

OK, skönt att få det bekräftat. Har nämligen velat mellan att skicka in telefonen eller häva köpet. Tele2 har lovat mig en ersättningstelefon under tiden min lagas (läs väntar på uppdatering), men det känns som att en hävning är det enda rätta nu när Tele2 och Apple bollar problemet mellan varandra.

Vore intressant att se hur omfattande det här problemet är hos operatörerna. När jag besökte Tele2s butik kom det ständigt in besvikna kunder med sina 4S. Att döma av alla kommentarer på olika fora är Telia det minst drabbade av de svenska operatörerna. Vissa har lyft fram Ericssonhårdvaran i Telias infrastruktur och samtidigt hävdade någon att Tele2 kör på Telias nät...

OK, skönt att få det bekräftat. Har nämligen velat mellan att skicka in telefonen eller häva köpet. Tele2 har lovat mig en ersättningstelefon under tiden min lagas (läs väntar på uppdatering), men det känns som att en hävning är det enda rätta nu när Tele2 och Apple bollar problemet mellan varandra.

Vore intressant att se hur omfattande det här problemet är hos operatörerna. När jag besökte Tele2s butik kom det ständigt in besvikna kunder med sina 4S. Att döma av alla kommentarer på olika fora är Telia det minst drabbade av de svenska operatörerna. Vissa har lyft fram Ericssonhårdvaran i Telias infrastruktur och samtidigt hävdade någon att Tele2 kör på Telias nät...

Jag köpte direkt från Apple-Store och fick behålla min första lur till den andra kom så jag slapp i a f vara utan. Dock har de inte hört av sig och velat hämta den gamla luren än (fast de skrev och sa att budfirma skulle höra av sig inom 48 timmar i onsdags) så det kanske slutar med att man har två 4S när (läs om) de väl får det att fungera. celb%20%287%29.gif

Jag köpte direkt från Apple-Store och fick behålla min första lur till den andra kom så jag slapp i a f vara utan. Dock har de inte hört av sig och velat hämta den gamla luren än (fast de skrev och sa att budfirma skulle höra av sig inom 48 timmar i onsdags) så det kanske slutar med att man har två 4S när (läs om) de väl får det att fungera. celb%20%287%29.gif

Inte allt för troligt men drömma kan du ;)

Logga in på ditt apple konto via apples hemsida så ser du statusen på allt du nämner. Budfirman hör troligen av sig imorgon fm och hämtar den på em om det fungerar för dig. Jag har returnerat min 4S och kör med min 4:a tills de löst problemen med 4S och tele2.

samtidigt hävdade någon att Tele2 kör på Telias nät...

Nästan rätt.

Telia har inget 3G-nät. Telia kör som virtuell operatör i Tele2s 3G-nät.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...