Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Program för övning på noter

ChristianViking

Recommended Posts

ChristianViking

Hej, vet någon något bra program för att öva på noter med gitarr?? har testat "Music Tones" men det hela värkar vara en tävling på tid??

Om du vill lära dig spela gitarr så finns det gitarrlektioner att köpa till GarageBand...

Men det kanske är mer ackord än noter?

Emedia Guitar Method finns på Mac App Store. Jag har deras program för piano och keyboard och det är grymt bra!

ChristianViking

Jag är mest inne på ett program där man kan lära sig och testa vad olika noter heter.

Behöver du verkligen ett program för det?

Finns ju massor med sidor och pdf:er som visar vad noterna heter...

Det borde även finnas böcker i ämnet, där man förutom att lära sig hitta tonhöjderna även får lära sig hur man betecknar höger respektive vänster hands fingrar mm. Kolla med musikaffärerna.

Hej, vet någon något bra program för att öva på noter med gitarr?? har testat "Music Tones" men det hela värkar vara en tävling på tid??

Har själv spelat gitarr i snart 30 år, men jag förstår inte riktigt vad du menar: vill du lära dig noter; hitta på greppbrädan; lära dig gitarrtabulatur (guitatr tabs); eller generellt sett bli bättre gitarrist?

Vet ej hur Music Tones funkar eller hur det ser ut. Har själv aldrig använt datorprogram för att lära mig gitarr.

ChristianViking

Det jag vill är att lära mig läsanotblad.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...