Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Slow motion i Final Cut Express


cfahlgren

Rekommendera Poster

Jag redigerar film i Final Cut Express och använder mig av en Canon Legria HF200 men har nu även blivit ägare av en Go Pro HD.

Då GoPron har möjlighet att filma i 720p 60fps så kan det bli en del slowmotion från den.

 

Det jag undrar är hur ni gör för att få så bra slowmotion som möjligt? Alltså flytande och snygg slowmotion "effekt".

Både när det gäller kameror som filmar i 25fps som min HF200 samt när det gäller Go Pro med sina 60fps.

Har googlat och det verkar finnas en hel del metoder för att få bra slowmotion men vilken använder ni?

Vill ha tips på bra och relativt smidiga metoder.

 

Hur kommer detta att påverka mina projekt när jag blandar in material från två olika kameror?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Jag redigerar film i Final Cut Express och använder mig av en Canon Legria HF200 men har nu även blivit ägare av en Go Pro HD.

Då GoPron har möjlighet att filma i 720p 60fps så kan det bli en del slowmotion från den.

 

Det jag undrar är hur ni gör för att få så bra slowmotion som möjligt? Alltså flytande och snygg slowmotion "effekt".

Både när det gäller kameror som filmar i 25fps som min HF200 samt när det gäller Go Pro med sina 60fps.

Har googlat och det verkar finnas en hel del metoder för att få bra slowmotion men vilken använder ni?

Vill ha tips på bra och relativt smidiga metoder.

 

Hur kommer detta att påverka mina projekt när jag blandar in material från två olika kameror?

 

 

Jag har också en Gopro, och gör slowmotion effekterna i Adobe After Effects/Twixtor för att sedan importera till redigeringsprogrammet ( I mitt fall Final Cut Pro).

Är lite pill till en början men resultatet kan bli sjukt bra ( dock beroende hur klippet är filmat från början). Här är t.ex. ett litet klipp jag har gjort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...