Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hjälp att låsa upp 05.16.05!

Alex21

Recommended Posts

Ja har min 3GS precis här fungerande. Den är låst till tre men använder just nu ett kontantkort från tre. Problemet är att jag tröttnat på tre det är så fruktansvärt dyrt nu ber jag er hjälp att låsa upp. Har jailbreakat den med redsn0w.. Baseband versionen är 05.16.05 och jag skall då antagligen lägga in ipads baseband för att få det fungerande. Problemet är att jag inte vet hur jag ska ta mig fram dit och låsa upp den och därför ber jag er hjälp.

När jag är inne i Cydia så står det (SHSH IOS 4.1) Vet inte om det har någon betydelse för min upplåsning eller inte.

En fråga till. Om jag nedgraderar min baseband till Ipads finns det någon möjlighet att uppgradera den till ios5? biggrin.gif Jag kan ingenting om området därför frågar jag så mycket.<

Tacksam för svar! 001_smile.gif

Varför ber du inte om en upplåsningskod ifrån 3 då?

Jo för att eftersom bindningstiden för denna lur tar slut någongång i september nästa år och tills dess vill jag inte använda Tre. Visst efter september ber jag om en kod men hur ska jag ta mig till vägs nu?

Luren är köpt av en kompis då han valde att köpa en Galaxy II..

1- Kör in IOS 4.2.1

2- Jailbreaka med Redsn0w & i samma veva bocka i att Redsn0w skulle lägga på iPadens baseband (06.15.00).

3- Efter omstarten av jailbreaken så öppna Cydia & sök efter "UltraSn0w" & installera den, hittar du inte UltraSn0w så kan du kanske få lägga till källan i Cydia:

Sköta->Källor->Ändra->Lägg till: repo666.ultrasn0w.com (UltraSn0w men en nolla, inget o)

4- Efter omstarten så är din telefon nu upplåst så länge din telefon är jailbreakad.

(Uppdatering av baseband kan ej ångras, endast uppgraderas till nyare om/när det kommer)

Andra guider:

http://iphonehelp.in...indows-and-mac/

eller

http://osxdaily.com/...with-ultrasn0w/

Har försökt det.. Men jag misslyckas.

När enheten jailbreakas när allt det dära vita texten kommer på telefonen står det error efter ett tag så jailbreak och upplåsningnen misslyckas snälla jag ber dig hjälp mig med detta.

Edit: När jag sedan kör in 4.2.1 med iTunes får jag också ett error meddelande.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...