Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Problemet ligget i Tele2s nät eller i Tele2s simkort?

newonmac

Recommended Posts

Har haft stor problem med min iPhone4s med tele2 abonnemang. Mindre än vartannat samtal kopplas fram och jag tappar ständigt kontakten tills jag startar om telefonen eller går i och ur flightmode. Gick till en Teliabutik. Ringde 10 samtal varav 2 gick fram. Skaffade Telia kontantkort. Har nu ringtsom en besatt och inte ett enda problem att koppla upp samtal!!!

Jag kan bara konstatera att Problemet ligger hos Tele2. Jag har testat 2 simkort därifrån och hade samma problem. Nu ed Telia är poblemet löst trots simlås.

Antingen klarar inte Tele2 s nät av 4s eller också gör inte deras Sim det.

Bör nämnas att jag köpt telen olåst av applestore...

Jag har vart i kontakt med Apple Support och dom bad mig att skicka in bilder på SIM-kortets fram och baksida. Tydligen ville deras ingenjörer ha det för att kunna lösa problemet, så det verkar ju som dom jobbar med det iaf.

Jag har inga problem med min 4S som jag använder med Tele2, men samtidigt har jag inte ringt så värst mycket.

Min sambo däremot har problem med sin 4S med Tele2.

Men det verkar ju som majoriteten av de som har problem har Tele2?

Mobil.se meddelar att tele2 och Telenor har problem med 4s medan Telia och 3 int har det. Vet inte om jag orkar vänta på att de fixar till detta. Fundear på att byta till Telia

Jag har inga problem med min 4S som jag använder med Tele2, men samtidigt har jag inte ringt så värst mycket.

Skulle inte sagt detta. Självklart så får jag problem med första samtalet efter..........

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...