Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Wi-Fi problem mot Time Capsule (Hemmanätverk)

KoRn

Recommended Posts

Hej!

Jag har letat runt ett par timmar nu och kan inte hitta någon vettig lösning.

Så nu kollar jag här om jag kan få lite proffshjälp...

Jag har ett befintligt hemmanätverk som enkelt förklarat är bredbandsbolagsmodem och en Time Capsule.

Där kan jag surfa fritt med alla diverse attiraljer som sig bör.

Förra veckan skaffade jag en IPhone 4s och allt har fungerat toppen, tills i morse...

Då ville telefonen helt plötsligt inte hitta mitt nätverk. Alla andra produkter gör det... MBP, PS3, HTC-lur mm.

Jag har INTE ändrat några inställningar i nätverket.IPhonen kör vidare på 3g-uppkoppling.

Jag har återställt nätverksinställningarna i telefonen, utan resultat.

Startat om TC och modem (även om allt annat funkar) utan resultat

Är det någon som har nån idé ? Jag får snart bryt... :)

Ringde apple care, men dom hänvisade till inköpsstället, vilket är Media Markt i detta fallet och jag tror inte jag får något bättre svar där..

Gissar på att du redan använder de 5 ip du får av bredbandsbolaget så därför får du inget till din iphone 4. Det är mao ett nätverksproblem och har inget med telefonen att göra

Ok, så det ligger en begränsning i antal IP... ?!

Om jag "bara" har telefonen påslagen så ska väl det fungera mao då eller.

Fast det gör det ju inte heller...

Och varför har det fungerat fram till nu då helt fungerande?

Jag bara gissar. Du får undersöka Problemet själv. Om du inte satt upp ett eget internt nätverk utan använder bbb's iptilldeling så kan det vara därför. Det får du kolla upp.

Du gissade nog rätt.

Jag fick rensa lite och sen fungerade det.

Nu återstår det bara att få till nätverksinställningar så detta inte händer igen.

Enligt BBB så ska dom bara se ett IP om TC:n är routad rätt, och det vet jag inte hur jag ska göra.

Så är det någon som har ett tips ang detta så beskriv gärna utförligt.

Tack så länge Radiozo!

ctamker@gmail.com

Haft samma problem precis nyss. Startat om TC tre ggr. Fick just en iPhone av arbetsgivaren och det var då problemet började. Har ett par iPods som trängs på nätverket och två datorer och en iPad. Många maskiner blir det. Skall testa att ställa iPod:arna på gästnätverket istället. Kanske det blir som en upprensning. Fick besked av Comhem att man kan koppla upp 50 enheter mot deras kabel så där finns ingen begränsning.

Halloj :)

Går in och kapar denna tråden lite.

Jag har problem med min Time Machine vs Time Capsule. Det trådlösa fungerar utan problem och tuggar på fint. Däremot så "tappar" TM kontakten med TC. Det kan funka i dagar ibland och ibland inte alls. Är det någon som har råkat ut för detta och som vet vad det kan vara? Jag har testat med det lilla jag kan och inte löst det :/

Halloj :)

Går in och kapar denna tråden lite.

Jag har problem med min Time Machine vs Time Capsule. Det trådlösa fungerar utan problem och tuggar på fint. Däremot så "tappar" TM kontakten med TC. Det kan funka i dagar ibland och ibland inte alls. Är det någon som har råkat ut för detta och som vet vad det kan vara? Jag har testat med det lilla jag kan och inte löst det :/

Är TimeCapsule den enda källan till nätverk i ditt hem? (Den enda routern?)

Nja, jag har ju modemet från BBB också men där är wifi avstängt. Glömde att säga att TM gör backup vi wifi till TC.

Har precis samma problem som malfre01. Kan nån tipsa oss?

Upptäckte också att Airportverktyg inte hittade varken min Time Capsule eller Airport Express. Tomt i rutan.

Omstart löste problemet - men så vill jag ju inte lösa problemet hela tiden?!

Har precis samma problem som malfre01. Kan nån tipsa oss?

Upptäckte också att Airportverktyg inte hittade varken min Time Capsule eller Airport Express. Tomt i rutan.

Omstart löste problemet - men så vill jag ju inte lösa problemet hela tiden?!

Alternativt så kan man starta om TC så funkar det för mig men som alpros säger, det vill man ju inte hela tiden.

Man måste ju stänga av routern i modemet, men hur ställer man in routern i TC ?

IPv6-läget har flera val, men "router" är väl det rätta valet? och "Ställ in IPv6" på Automatiskt ?

Hur har ni gjort ?

Pratade precis med BBB och det är ett switchat modem jag har, han kunde inte stänga av routerfunktionen... *suck*

Jag fick ett SpeedTouch st780 när åskan tog det gamla nu i sommar.

Är riktigt nöjd med detta modem.

Kolla med dom om du kan byta...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...