Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone 4 till MBP via bluetooth


Knutaugust

Rekommendera Poster

Hej. Ny på forumet och ny med MBP....

Jag har haft Iphone4 sedan aug-10 och har varit så jävla nöjd med den.... Köpte mej i somras en MacBookPro... 2,0 i7

 

Den verkar helt kanon oxå måste jag säga, lite annat att anväönda den på än diverse windowsskit jag kört sedan begynnelsen... However...

 

jag har sett att en del har sina Iphones uppkopplade mot Bluetooth.

Grejen är den att flertalet har sin iphone till att bläddra mellanbilder, videos mm...

Hur fan gör man då? Jag har förökt koppla upp oss, Iphonen och MBP,,, men dom hittar knappt varandra....

Hur göra???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då använder de wifi. Sånt går inte att göra med BT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till forumet. Kul att du gillar dina Apple-prylar. Vem gör inte det.

För att få din MBP att surfa med hjälp av din iPhone aktiverar du Internetdelning. Gå till >Inställningar på din iPhone > Sedan väljer du >Internetdelning. Aktivera din internetdelning högst upp. På din MBP går du till Bluetooth-instälningar (Finns uppe i höger på skärmen eller >äpplet >Systeminställningar.) och väljer > Ställ in Bluetooth-enhet. Sedan följer du anvisningarna. Ibland funkar inte parkopplingen på första försöket. Men gör om den så brukar det funka. Så är det iaf för mig. Funkar kanske klockrent för dig.

Kanske det finns andra sätt att göra det på men så här gör jag.

Surfa på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De som vill styra t ex presentationer mm med sin iPhone har dessa parkopplade via BT, det finns att aktivera på din telefon och följ sedan instruktionerna. Sen finns det appar för ändamålet som de använder. Finns faktiskt appar så du kan fysiskt styra din dator med telefonen även när du inte är hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns faktiskt appar så du kan fysiskt styra din dator med telefonen även när du inte är hemma.

Ska det styras via Bluetooth får man inte vara mer än ca 10 meter hemifrån..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska det styras via Bluetooth får man inte vara mer än ca 10 meter hemifrån..

 

Sant, men just dessa appar för fjärrstyrning fungerar nog enbart via hemmanätverket och/eller internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror han får förklara lite meri detalj vad han är ute efter. Verkar vara en hel del missförstånd i tråden.

Vad exakt vill du göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BlueTooth har knappt någon räckvidd så man behöver vara väldigt nära datorn om man ska koppla via BlueTooth. Vill du ha längre räckvidd än ett par meter så kör via wifi istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här menar jag...

Jag har en massa kort på datorn, jag vill visa dom på tex tv,n eller direkt på datorskärmen...

Om jag ska visa för tex halva släkten, kompisar eller annat löst folk..:) så vill man ju göra det med stil,,,, Istället för att hänga som en bäver över tgt-bordet så kan man sitta bakåtlutad i en fotölj och bara bläddra direkt i iphonen, dom korten jag vill visa.... Man kan ta det i sin egen takt, man kan gå tillbaka om nåt är oklart ... osv....

Vi var på en bildvisning på en skola (Som föräldrar alltså, dvs, jag träffar inte den läraren nåt mer)... läraren där hade sin Iphone, bara svepte apple-elegant och nästa bild kom fram, han hade dessutom flera bilder på iphonskärmen, och bara tryckte på den han ville visa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för svaren förresten....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som vet???? har han gjort en egen App eller nåt kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag nu förstår dig rätt, vilket jag inte gjorde i mitt första inlägg, så menar du nog att han har bilderna i sin iPhone som han har synkat med sin dator (där han har bilderna) via iTunes. Koppla in din iPhone till datorn och öppna iTunes. Där kan du välja att importera bilder till din telefon. När du har dem i din iPhone öppnar du dem under ikonen med en stor solros. När du öppnat den sveper du bilderna som han gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahhh. Så det är från Iphonen han jobbar ifrån då.. Ok....

Men man kan alltså styra Itunes genom tex Bluetooth eller WiFi då eftersom han inte hade någon kabel emellan... Korekt??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har fört över sina bilder, som han har på iPhoto (eller liknande om han har PC), till sin iPhone via synk från iTunes och då använde han sladden.

När du är i iTunes klickar du på Bilder och där väljer vilka som ska läggas över till din iPhone.

post-58189-022466500 1321219115_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blir jag lite konfys.... Tror inte vi förstod varandra där.... Jag menar i uppspelning....

Att man synkar över bilderna via kabel, det förstår jag och kan själv göra....

Men att styra MBP med Iphonen dvs geom att tex visa bilderna på tex, datorn, projektor, tv eller liknande... Det hade han ingen sladd till.

Förmodligen är det jag som inte förstår hur du menar... Ursäkta isf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...