Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför Microsoft alltid förblir efterföljare


set_lo

Rekommendera Poster

Sparka inte på den som ligger. Heter det. Men Microsoft har i mitt tycke alltid förblivit efter hur mycket de än försökt ligga först.

 

Jovisst under ett antal år sålde de så bra att en av ägarna hade det bäst ställt i världen. Men till vilken nytta, för den som körde deras produkter? kan man fråga sig. Nå. Senast kanske ni har sett visionen Microsoft ville att vi skulle nappa på:

 

Hm. Jag tyckte den verkade märklig på något vis, som om vi skulle just fortsätta på den väg vi redan har bara smalare, snyggare, tunnare. Ingen innovation utan just fortsätta. Visst transparenta skärmar som ju redan finns. Tummar på glasskiva som vi redan kör. osv. Så såg jag en annan som tycker det också verkar komplett stillastående vision Bret Victor tidigare på Apple: http://www.businessinsider.com/bret-victor-2011-11

 

Mja, kommer ihåg att Ballmer en gång sa ngt i stil med att de kommer att fortsätta innovera. Jo, kanske det. Men vänta er inga storverk ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wait for us - we are the leaders!

/Microsoft

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, You might be good at many things, sales, profit, numbers of sold entities. But not innovation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg bara iPhones och iPads med en massa flashig 3D-grafik.

Det är antagligen så att tillvaron kommer att allt mer genomsyras av tekniken, men åtminstone jag tror att det blir utan 3D.

Fokus ska naturligtvis vara på att kunna få något vettigt gjort, det ska ju gå att använda skiten också, inte bara titta på det och sucka “wow”.

Microsoft har ALDRIG lyckats med detta, ens när de skamlöst försökt kopiera Apple.

 

“They just don’t get it.” — Steve Jobs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MC-reklam från åttiotalet - Follow the leader - Honda Shadow

De flesta gör så därför att de är detta: ;)

 

post-5952-059521400 1320945097_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...