Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Försöker installera Win 7 med Bootcamp på IMac 27 I7 med Lion


Elken

Rekommendera Poster

Hej

Jag håller på att försöka installera Windows 7 på min IMac 27" I7, som jag köpte i somras.

Startade bootcamp och den ville då ladda ner "Windows-supportprogramvara".

Jag startade nedladdningen (där är jag nu), och det går sååå trögt. Hur stor är denna programvara egentligen?

Har laddat ner ca 500 Mb och inte kommit till 30% ens. Är detta normalt? Är den verkligen så stor.

Nu sitter jag förvisso på en sunkig lina med max 160Mbit/s i nedladdningshastighet, men detta verkar ju otroligt!

Sedan ville bootcamp att jag skulle sätta i en DVD eller CD. Eftersom jag inte hade någon DVD satte jag i en CD, men om den skall bränna ut denna programvara på CD kommer jag ju att behöva hur många skivor som helst.

Förklarar också här och nu varför jag installerar Win 7 så folk inte behöver skriva och undra.

Jag har en del hårdvara (tex. en hundpejl mm.), som det inte går att installera i OSX.

Sedan har jag en del program jag måste använda som inte heller finns till OSX.

Är det någon annan som också tycker att det verkar konstigt att supportprogramvaran är så stor?

Eller är detta helt normalt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahhhh.....äntligen!

Allt klart och installerat. Det var inte så märkligt som jag först trodde.

Windows 7 är installerad och funkar perfekt!

F.n va smidigt att kunna köra både Mac och Windows på samma burk!:storkram:, fast Windows kommer bara köras när det krävs.

Annars är det Mac OSX som gäller. Tycker fortfarande efter bara några månader som Mac användare att OSX är betydligt trevligare än Windows

fast jag kört PC och Windows sedan Windows 3.11 for workgroups.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...