Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone sönder på kanterna


kajs

Rekommendera Poster

Tappade min iPhone i asfalten och den ser ut såhär på samtliga kanter (bild bifogad längst ned). Som ni ser är det plasten mellan displayen och kanterna som skrapats sönder. Stör mig otroligt mycket på det (speciellt då den är några dagar gammal). Hade nästan varit bättre om glaset pajade, känns som att det är billigare att byta ut. Har hemförsäkring hos Länsförsäkringar, där ingår ansvarsförsäkring som ska täcka det om jag förstått det rätt?

 

Vad kan det här kosta att laga? Går det överhuvudtaget att laga? Andra förslag till hur det ska synas mindre?

 

post-58656-036035400 1320864107_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå till ett ställe där de lagar iphones (auktoriserat, eller vad det heter så att garantin inte bryts) och fråga om de kan byta framsidan. Skicka räkningen till hemförsäkringen och betala självrisken.

 

Eller så skiter du i det (jag tänker aldrig på att min baksida är spräckt längre) eller så sätter du på något skal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå till ett ställe där de lagar iphones (auktoriserat, eller vad det heter så att garantin inte bryts) och fråga om de kan byta framsidan. Skicka räkningen till hemförsäkringen och betala självrisken.

 

Eller så skiter du i det (jag tänker aldrig på att min baksida är spräckt längre) eller så sätter du på något skal.

 

Okej, tack för svar! Vad tror du att kan självrisken gå på?

 

Är du säker att det där hör till framsidan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tack för svar! Vad tror du att kan självrisken gå på?

 

Är du säker att det där hör till framsidan?

 

Självrisken kan du lätt kolla upp med försäkringsbolaget. Det är helt beroende på vilket bolag och vilken typ av försäkring du har. Om det bara hör till framsidan vet de garanterat på servicestället. Be om kostnadsförslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självrisken kan du lätt kolla upp med försäkringsbolaget. Det är helt beroende på vilket bolag och vilken typ av försäkring du har. Om det bara hör till framsidan vet de garanterat på servicestället. Be om kostnadsförslag.

 

ja, kostnadsförslag är bra. kan ju vara billigare än självrisken på försäkringen. Glöm inte att du måste gå till ett seriöst ställe med orginaldelar och där inte garantin bryts.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det ens att ta på en allriskförsäkring? det är ju inget fel som påverkar funktionen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde funka fint på Drulle om inte annat. Det är en kosmetisk skada, vilket ju också bucklor på bilar är. Och där funkar försäkringar som alla vet finfint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...