Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Problem med synkronisering mellan Googel Cal och iPhone efter byte til

MattsR

Recommended Posts

Hej alla glada!

Jag har fått problem med synkroniseringen mellan min Google Cal och min iPhone, efter att jag i helgen uppgraderade till en iPhone 4S.

Synkroniseringen fungerade mycket bra på min tidigare iPhone. Båda vägarna fungerade, d v s om jag lade till något i iPhonen så dök det inom kort upp i Google Cal, och tvärt om.

Efter att ha installerat min nya iPhone och använt samma inställningar, vilket återställdes från iTunes, så har synkroniseringen börjat att strula. Jag fick det först inte att fungera alls och efter en del justeringar och omstart så fick jag det att fungera så att det jag lägger till i Google Cal kommer upp i min iPhone. Dock fungerar det inte att jag får upp det som läggs in i iPhonen att dyka upp i Google.

Har letat på nätet om liknande problem och hittar ingen lösning.

Har provat att ställa om "push" och ändra med olika fetch tider, utan något resultat.

Tacksam för tips om lösning.

Hälsningar,

Matts

Och du lägger in i Google-kalendern på iPhone och inte i iPhone-kalendern?

Har du lagt in som Exchange-kalender eller som CalDav-kalender?

Surfa in på m.google.com/sync från din telefon och byt språk till Eng (us)Därefter klickar du i vilka kalendrar som ska synkas. Hoppas det löser sig

Med vänlig hälsning, Per

Hej Raphael!

Jag har använt och använder appen WeekCal och även provat med appen Calendar (den som följer med iPhonen). Det fungerade perfekt med min "gamla" iPhone 4 med IOS 5, men inte nu med min iPhone 4S.

Skall prova med Google Calandar i mobilen också för att se om det blir bättre.

Frågan om "Exchange-kalender eller som CalDav-kalender" vet jag inte riktigt, mer än att det är ingen Exchange då jag valde Google när jag satte upp kontot. Var ser jag det nu när allt är uppsatt?

-------------

Hej Per!

Jag har varit in på m.googel.com/sync och bytt språk efter att ha sökt på webben. Dock blir jag inte mycket klokare av det, då de endast är två vettiga (?) länkar att följa vidare. "How to setup Google Sync on iPhone" ber mig på följande sida att koppla upp mig via min dator och följa anvisningarna. Det löser inte problemet då jag redan har allt uppsatt eftersom det fungerat sedan ett länge (innan telefonbyte)

Den andra länken är "Configure your domain at m.google.com" vilket leder vidare till en matris med olika Google appar. Vet inte riktigt vad jag skall göra med dem!?

---------------

Hälsningar,

Matts

Och du lägger in i Google-kalendern på iPhone och inte i iPhone-kalendern?

Har du lagt in som Exchange-kalender eller som CalDav-kalender?

Provade med att ladda ner appen GooCal, vilket synkar bra från båda håll. Dock suger appen fett, för att uttrycka sig ungdomligt.

Jämfört med WeekCal så ligger den år efter...

Så en lösning, dock inte så bra som jag vill ha den.

• 1 month later...

Hej du som läser denna tråd!

Efter att ha provat med olika inställningar och läst på hur man skalla göra på olika håll, och ändock inte lyckats, så ledsnade jag.

Jag installerade om hela telefonen och då fungerade allt som det gjort tidigare.

Så det var tydligen inte ett inställningsfel utan något hände vid installationen första gången på den nya telefonen.

Hälsningar,

Matts

Skönt att det löste sig.

Happy iPhoneing ;)

• 8 months later...
JonasVallentin
<br />Surfa in på m.google.com/sync från din telefon och byt språk till Eng (us)Därefter klickar du i vilka kalendrar som ska synkas. Hoppas det löser sig<br />Med vänlig hälsning, Per<br />
<br /><br /><br />

Tack, ditt tips löste problemet för mig!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...