Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Missat samtal notis på låsskärm


icon

Rekommendera Poster

När man får notiser på låsskärmen och har lösenkod, måste man skriva in lösenkod efter att man har gjort en "swipe" över notisen innan man tas till den direkt i telefonen.

 

Jag gör så med mail och meddelande. Gjorde samma sak på ett missat samtal, istället för att ta mig till missade samtal i telefonen ringdes kontakten upp utan att jag behövde slå in lösenkod. Är det meningen att det ska vara så här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ställer in hur notiser fungerar individuellt för varje funktion i telefonen.

Du kan alltså ha olika inställningar för mail, meddelanden och missade samtal när det gäller hur de visas på skärmen (det finns tre olika visningar att välja mellan), och hur de hanteras vid låst skärm etc.

Så du får helt enkelt kolla dina inställningar...

 

En annan sak du också kan kolla är tidsintervallet för låskoden, alltså hur snabbt den slår på kodlåset.

Du har ju en inställning när skärmen blir låst - sen har du en annan inställning för när kodlåset slås på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ställer in hur notiser fungerar individuellt för varje funktion i telefonen.

Du kan alltså ha olika inställningar för mail, meddelanden och missade samtal när det gäller hur de visas på skärmen (det finns tre olika visningar att välja mellan), och hur de hanteras vid låst skärm etc.

Så du får helt enkelt kolla dina inställningar...

 

En annan sak du också kan kolla är tidsintervallet för låskoden, alltså hur snabbt den slår på kodlåset.

Du har ju en inställning när skärmen blir låst - sen har du en annan inställning för när kodlåset slås på.

 

Är medveten om att man kan välja hur notiserna visas, problemet är att man kan ringa missade samtal efter att telefonen har blivit låst. Låset ska väl fungera oavsett visning? Telefonen är låst för mess och mail men inte för missade samtal?

 

När telefonen är låst vill man att den ska vara låst, har du eller någon annan samma problem eller finns det någon inställning som är specifik för missade samtal vid låst skärm? Hittar inget..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...