Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Olåst iPhone 4, ändå inte?

cemil

Recommended Posts

Tja.

Fick en iPhone av en polare som köpte den från 3. Han sa att jag kunde låsa upp telefonen om jag gick till en 3-butik och frågade de.

Gick in och frågade de på 3 om de kunde låsa upp telefonen men telefonens IMEI-nummer hittades inte i systemet. Därefter gick jag hem, provade med ett 3-kort och telefonen fungerade normalt. Sen provade jag sätta in ett Tele2-kort och då sa den infrån.

Sökte runt lite på nätet och hittade att serienumret som min telefon har, dvs. MC605KS, är olåst enligt denna länk.

What to do? Har kört Gevey-kort nu ett tag men börjar ledsna på det. Någon som har något förslag?

Gick in och frågade de på 3 om de kunde låsa upp telefonen men telefonens IMEI-nummer hittades inte i systemet.

Varför måste de hitta telefonen i systemet?

Därefter gick jag hem, provade med ett 3-kort och telefonen fungerade normalt. Sen provade jag sätta in ett Tele2-kort och då sa den ifrån.

Berätta det i 3-butiken, så de fattar att den faktiskt är låst till 3 och att du vill ha den upplåst oavsett vad deras system säger.

Man får ju bara låsa upp en telefon sedan bindningstiden gått ut. Om telefonen inte finns i systemet så måste ju bindningstiden redan ha gått ut.

jag har för mig att dem inte kan se den om dem 12 månaderna inte har gått ut.

12? Det är väl 24 som gäller hos tre? Eller rättare sagt man kan inte låsa upp innan bindningsriden är slut.

12? Det är väl 24 som gäller hos tre? Eller rättare sagt man kan inte låsa upp innan bindningsriden är slut.

kan vara dem 24 du nämner, är inte bekant med hur 3 har det.

• 1 month later...

Shit glömde bort denna tråd helt!

Jag var förbi Tre och fick exakt samma svar som innan: Vi hittar inte IMEI-numret i systemet så vi kan inte göra någonting.

Nu var jag så dum så att jag uppdaterade till iOS 5 och nu har jag inget unlock alls, inte ens Gevey funkar.

Så lost, what to do? Någon som har någon aning om vad jag kan göra åt saken?

Shit glömde bort denna tråd helt!

Jag var förbi Tre och fick exakt samma svar som innan: Vi hittar inte IMEI-numret i systemet så vi kan inte göra någonting.

Nu var jag så dum så att jag uppdaterade till iOS 5 och nu har jag inget unlock alls, inte ens Gevey funkar.

Så lost, what to do? Någon som har någon aning om vad jag kan göra åt saken?

Skaffa ett abonnemang hos Tre?

Vill du inte det kan du kanske byta med någon som har en telefon låst till din favoritoperatör och som vill byta till Tre.

Skaffa ett abonnemang hos Tre?

Vill du inte det kan du kanske byta med någon som har en telefon låst till din favoritoperatör och som vill byta till Tre.

Det är en bra idé men jag är redan bunden till ett annat abonnemang så det skulle bli ganska hårt att betala av två.

Ska kolla runt, ska förbi en arabbutik och kolla om det finns någon som helst chans att dom kan låsa upp den, mitt sista hopp.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...