Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Varför är det så tyst om problemen med iPhone 4s?

newonmac

Recommended Posts

Jag blir snart fullkomligt vansinnig på detta skräp! (4s 64gb) köpt från Applestore. Bra täckning, försöker ringa. Samtal kopplas inte fram. ingen service. På och av med flightmode och har man tur kommer det hela tillbaka. Skicka imessage till iphone fungerar men vanliga sms stannar sändstapeln vid slutet och så får jag röd sändfel. Försöker igen och då tappar den kontakten igen.

min erfarenhet är att all datatrafik fungerar prima men så fort man ska ringa telefonsamtal eller skicka normala sms så ballar det ur alltför ofta.

Jag stod och skulle aktivera nytt simkort i en tele2 butik och det var en strid ström med 4s kunder som hade samma problem. Jag är lite irriterad på att ingenting sägs om detta eftersom det uppenbarligen finns ett stort problem med detta! Att sedan se notisen på macworld om att iPhone 4s antenn funkar felfritt känns som ett slag i ansiktet.

jag vette sjutton vad jag ska göra. om man ska byta så måste man ju göra det inom 14 dagar. Vågar inte gå och vänta på uppdateringen av iOS.

Är det bara jag som har detta strul??

...)Och , ja, inget pinlås, inget lås över huvud taget, återställt nätverksinställningar och fan och hans moster.)

Tror det är "tyst" eftersom det inte är många munnar som "skriker".

Men ditt SIM-kort går att ringa med på en annan telefon än din iPhone 4S? Det är du säker på? Så det inte är din operatör som har problem?

vet inte om det bara är jag, men känns som om Tele2 alltid har problem..

har haft min telefon i ett par dagar nu och har inte stött på ett enda problem som jag har sett folk skriva här. Jag har Telia och bor centralt i malmö.

Varför varför väljer personer operatörer som är erkänt usla?

Grattis. Har haft 4S sedan säljstarten och upplevt samma problem: samtal ut och sms ut fungerar uselt eller inte alls. Tele2 menar att det är ett känt problem, men ingen annan som jag har talat med har 4S med annan leverantör har de här problemen. Jag tror att Tele2s teknik inte klarar av programvaran i 4S (tänker på Fast Dormancy) och de väntar på att Apple skall hjälpa dem med det.

Någon som har fått ny telefon alt hävt köpet pga dessa problem?

Jag kan fylla på med att jag har Tele2 utan strul med ny mobile. Visserligen en Sony Ericsson Elm. Då borde det var iPhone 4S som är orsaken.

1320841005[/url]' post='1490826']

Jag kan fylla på med att jag har Tele2 utan strul med ny mobile. Visserligen en Sony Ericsson Elm. Då borde det var iPhone 4S som är orsaken.

Naturligtvis så är det så för en (1) persons vittnesmål är verkligen tungt vägande whistling.gif

Hade strul igår med min iPhone 3G ( jag har tele2 ) slutade funka och det stod ingen servie i ca två timmar. Försökte stänga av och sätta på men inget hände. Bytte sedan mobil och det var samma där. Så det kan vara din iPhone 4s som är problemet, men också tele2. tongue.gif

Har även jag hoppat på iPhone-tåget, med Tele2

Har kört 4S/64GB i en vecka utan några som helst problem (Sthlm)

Visst. dålig täckning på de "kända ställen" där det tidagare var problem med min N97:a

Anledningen till att det inte går att ringa eller skicka sms från iPhone 4S är ett gemensamt fel mella ios5 och iPhone 4S.

Det som händer är att programvaran som hanterar Base bandet kraschar.

Det är inte just hos Tele2 utan hos alla operatörer detta händer.

Det är också ett välkänt fel i alla länder utom USA.

Kommer troligtvis en fix i nästa uppdatering av ios5.

Anledningen till att det inte går att ringa eller skicka sms från iPhone 4S är ett gemensamt fel mella ios5 och iPhone 4S.

Detta påstående har jag svårt att köpa, e skeptisk

Den 3 november (2011) anlände min iPhone 4S och jag har inte haft något av dessa problemen. Min operatör är Tele2 sedan den 1 oktober 2010 då med en iPhone 4. (Tillägger att jag fr o m den 12 oktober använde iOS5 på IP4:an)

Jag bytte från Telia då pga vissa skäl. Men jag har ALDRIG upplevt några som helst problem vare sig då eller nu med Tele2. Bor som synes i och rör mig mest i Göteborg.

Detta låter som om det skulle kunna förklara mitt problem. All datatrafik samt ringa över Viber eller Skype funkar prima men så fort jag ska ringa vanligt eller skicka ett sms så går det inte.

Vad är din källa?

Har det också att göra med att du inte kan stänga av 3G i 4s men du kan det i 4:an?

Har inte heller några som helst problem med min 4S 64 med telia. Har inte heller någon pinkod avslagen eller liknande. Det jag gjorde var att

byta pinkoden på kortet i min gamla 3GS till samma kod som jag fick till microsimmet till nya telefon innan jag gjorde sista säkerhetskopieringen. Denna

säkerhetskopiering använda jag sedan till att sätta igång min nya 4S. När jag anslöt telefonen till iTunes fick jag ganska omgånde att det fanns nya opertörsinställningar för telia. Som jag laddade ner.

ah, kan det ha att göra med operatörsinställningar? Hur vet man om de behöver uppdateras? Gör Tele2 det med via itunes?

Tele2 har ju eget gsm (2g nät) men kör med Telias 3G så jag tror tyvärr inte problemen gäller enbart tele2. Men tyvärr väldigt mkt gissande tills vi alla får en officiell förklaring/lösning på de problem som en del upplever. Kanske är det bara ett visst antal defekta 4s som byts ut så löses problemet. Jag returnerade min 4s och kör nu med min gamla 4a utan alla problem jag hade med 4s. Har även två bekanta som köpt sina 4s som är inne på lagning/felsökning så får vi se vad som sker med dem.

Jag hade liknade problem med min 3G i början av förra sommaren, i Stockholm. Men de försvann i samband med en uppgradering av iOS.

I går fick jag min 4S och ett nytt SIM-kort från Telia, och hade stora problem på östra Kungsholmen (I och för sig så ska Telia ha en del driftstörningar i det området.) Kör nu utan PIN-låset och det verkar funka där jag är just nu.

jan.karlsson75

Jag har 4S med telia och min fungerar perfekt! Allt är påslaget och har inte märkt något konstigt alls.

jan.karlsson75

Jag har automatisk tidszon påslagen. Idag tog jag ur laddaren vid 05.30, sedan har jag ringt några samtal, surfat, kollat lite filmer på youtube, läst nyheter, twittrat, kollat facebook, lyssnat på musik genom bluetooth samt airplay tre timmar.

Nu (19.55) har jag 81% kvar vilket jag räknar som bra batteritid, då har jag även allt annat påkopplat såsom iCloud, wifi, e-post sync varje timme, mm.

Jag har automatisk tidszon påslagen. Idag tog jag ur laddaren vid 05.30, sedan har jag ringt några samtal, surfat, kollat lite filmer på youtube, läst nyheter, twittrat, kollat facebook, lyssnat på musik genom bluetooth samt airplay tre timmar.

Nu (19.55) har jag 81% kvar vilket jag räknar som bra batteritid, då har jag även allt annat påkopplat såsom iCloud, wifi, e-post sync varje timme, mm.

Men hur kan det då vara ett mjukvaruproblem enbart? Beror det kanske på hur man återställt telefonen från ev. tidigare enheter som gör att IP4s:en börjar strula ihop med iOS5?

Men hur kan det då vara ett mjukvaruproblem enbart? Beror det kanske på hur man återställt telefonen från ev. tidigare enheter som gör att IP4s:en börjar strula ihop med iOS5?

Jag läste in säkerhetskopian i iTunes från min IP4:a till 4S:en och som sagt inga som helst problem efter ca 1 veckas (i morgon) användning och allt är påslaget. Varför ska man ha en smartphone om man inte ska använda godsakerna som finns tillgängliga i dem.

Hej,

Har två iPhone 4S, en köpt i Telia butik och en via svenska Apple Store, som också rings via Telia

Båda fungerar som det ska men ibland problem att ta emot o skicka email,

som kanske mer har att göra med internet leverantören, än Telia och telefon.

Har haft både iPhone 1 och 3GS i Telia nätet och har alltid fungerat.

Mvh

Magnus

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...