Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Iphone 4, visar email istället för telefonnummer?

sebbutski

Recommended Posts

Hej jag har ett litet problem, på min Iphone 4. Det är nämligen så att när min fru skickar sms till mig så kommer inte hennes namn fram namn utan det står hennes email av någon konstig anledning istället, och vi har provat att ta bort mig i hennes telefonbok och lägga till igen men utan framgång. Vi har även gjort återställning alla inställningar men det hjälpte inte, det här problemet kom idag på kvällen och har aldrig hänt förut mycket konstigt. Är det enda alternativet nu att återställa telefonen eller finns det någon annan smidigare lösning till problemet?

OBS!! Det är bara på en kontakt (min fru) då detta händer alla andra står det deras namn eller telefonnummer om de inte finns i min telefonbok. Men när hon ringer till mig så dyker hennes namn upp på displayen precis som det ska göra.

Med vänliga hälsningar Sebastian..

Uppringnings ID för iMessage kan vara telefonnumret *eller* ens e-postadress / Apple ID.

Inställningen för uppringnings ID för iMessage påverkar inte hur samtal visas, utan det påverkar bara iMessage.

Så kolla vad som är valt för Uppringnings ID för iMessage i hennes telefon.

Inställningar - Meddelanden - Ta emot på - Upprignings-ID

När meddelandet skickas som sms istället för iMessage så är det numret som skickas med och därmed syns namnet om numret är kopplat till namnet i Kontakter. Du kan lägga till e-postadressen under kontakter så syns även hennes namn när hon skickas iMessage med e-postadressen som avsändare.

Telefonen skickar iMessage när det är tillgängligt, men som sms när det iMessage inte är tillgängligt. Det är samma applikationen i telefonen - Meddelanden.

Imessage skickas genom internet, och fordrar internetuppkoppling. Om internet inte är tillgängligt för närvarande så skickas det som sms. Applikationen Meddelanden använder det som finns tillgängligt, försöker använda iMessage om det går och kopplar om till sms om det på grund av nätet inte är tillgängligt.

• 1 month later...

Hur gör man om man inte kan välja numret? Går inte välja de alternativet

Har du en iPhone eller iPad? Om man har en iPad så kan man inte välja telefonnummer, för en iPad är ju ingen telefon. :)

Om du har en iPhone så tag kontakt med utgivaren av simkortet i din telefon. Det är nämligen sim-kortet som innehåller den informationen.

Eventuellt kan det hjälpa att återställa telefonen.

Har du en iPhone eller iPad? Om man har en iPad så kan man inte välja telefonnummer, för en iPad är ju ingen telefon. :)

Om du har en iPhone så tag kontakt med utgivaren av simkortet i din telefon. Det är nämligen sim-kortet som innehåller den informationen.

Eventuellt kan det hjälpa att återställa telefonen.

Alltså, numret står ju där men jag kan inte välja de. Måste jag gå till Tre, kan dom fixa de?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...