02simond Posted November 8, 2011 Share Posted November 8, 2011 Hej! Jag söker en programmerare som kan skriva ett program/plugin av nåt slag som kan kommunicera med Spotify och dess spellistor mm. Helst någon som finns i Göteborgsområdet. Självklart skulle personen i sig få betalt för sin möda med programmet. Hör gärna av er om ni vet någon kunnig som vill tjäna lite pengar Mvh Simon (Ev att någon känner till ett befintligt program där man kan schemalägga vilka spellistor som ska spelas när på dygnet) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbapappa_86 Posted November 13, 2011 Share Posted November 13, 2011 Har för mig att spotify har stöd för Applescript, ex: Play Next tell application "Spotify" to activatetell application "System Events" tell process "Spotify" click menu item 3 of menu 1 of menu bar item 5 of menu bar 1 end tellend tell Play Previous tell application "Spotify" to activatetell application "System Events" tell process "Spotify" click menu item 4 of menu 1 of menu bar item 5 of menu bar 1 end tellend tell Play/Pause tell application "Spotify" to activatetell application "System Events" tell process "Spotify" click menu item 1 of menu 1 of menu bar item 5 of menu bar 1 end tellend tell Playlists kan hämtas via URL, se tex den här sidan: http://huopio.fi/sim...pplescript.html Så det kanske går Link to comment Share on other sites More sharing options...
02simond Posted November 14, 2011 Author Share Posted November 14, 2011 Har för mig att spotify har stöd för Applescript, ex: Play Next tell application "Spotify" to activatetell application "System Events" tell process "Spotify" click menu item 3 of menu 1 of menu bar item 5 of menu bar 1 end tellend tell Play Previous tell application "Spotify" to activatetell application "System Events" tell process "Spotify" click menu item 4 of menu 1 of menu bar item 5 of menu bar 1 end tellend tell Play/Pause tell application "Spotify" to activatetell application "System Events" tell process "Spotify" click menu item 1 of menu 1 of menu bar item 5 of menu bar 1 end tellend tell Playlists kan hämtas via URL, se tex den här sidan: http://huopio.fi/sim...pplescript.html Så det kanske går Det kanske är ett möjligt sätt att göra det på. Skulle dock behöva en programmerare som bygger ett mer avancerat program. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hummel Posted November 14, 2011 Share Posted November 14, 2011 Mer avancerad på vilket sätt? Vad har du för budget? Link to comment Share on other sites More sharing options...
02simond Posted November 15, 2011 Author Share Posted November 15, 2011 Mer avancerad på vilket sätt? Vad har du för budget? Säg att man sätter ett schema där Spotify byter spellista vid 4 tillfällen på dagen. Om ett av bytena ska ske 16:00 så får den inte byta mitt i en låt utan får spela klart sista låten innan den byter. Det är det främsta som behöver byggas. Budget ligger på ungefär 10 000 kr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inigo Posted November 15, 2011 Share Posted November 15, 2011 Som jag förstår det så går det att styra Spotify med AppleScript, och då menar jag inte GUI scripting som exemplet ovan utan faktiskt saker som (påhittat exempel, ingen aning om det funkar): tell application "Spotify" play playlist "blablah" end tell Så om du har ett applescript för varje spellista som ska köras och som även väntar med att köra igång spellistan tills den sista låten är klar på det som redan spelas och sen schemalägger varje skript att köras vid särskilda tillfällen under dagen (lätt att fixa med hjälp av Lingon) så borde det vara en ganska lätt sak att fixa. Egentligen är det enda du behöver skriptet för att köra spellistan och det finns säkert någon Applescript-guru här på forumet som kan slänga ihop något på en timme eller två. Är själv inte så insatt i Applescript med hade nog också kunnat sätta mig in i det och fixat det jag med..men har tyvärr för lite tid just nu. Skänk dina 10 000 till välgörenhet istället. Link to comment Share on other sites More sharing options...
02simond Posted November 16, 2011 Author Share Posted November 16, 2011 Som jag förstår det så går det att styra Spotify med AppleScript, och då menar jag inte GUI scripting som exemplet ovan utan faktiskt saker som (påhittat exempel, ingen aning om det funkar): tell application "Spotify" play playlist "blablah" end tell Så om du har ett applescript för varje spellista som ska köras och som även väntar med att köra igång spellistan tills den sista låten är klar på det som redan spelas och sen schemalägger varje skript att köras vid särskilda tillfällen under dagen (lätt att fixa med hjälp av Lingon) så borde det vara en ganska lätt sak att fixa. Egentligen är det enda du behöver skriptet för att köra spellistan och det finns säkert någon Applescript-guru här på forumet som kan slänga ihop något på en timme eller två. Är själv inte så insatt i Applescript med hade nog också kunnat sätta mig in i det och fixat det jag med..men har tyvärr för lite tid just nu. Skänk dina 10 000 till välgörenhet istället. Hmm det kanske hade funkat. Dock är tanken att ha ganska långa spellistor och byta innan den är slut så man inte alltid får exakt samma låtar. Vore intressant att snacka med någon som är AppleScript-kunnig om vad som kan göras. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.