Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphoto försvunnet efter återskapande av system med time machine


kj.sellberg

Rekommendera Poster

För en tid sen slutade hårddisken att fungera på min macbook pro som kör snow leopard.

 

Jag fick blåsa hårddisken, installera om operativsystemet och sedan använda time machine för att återfå mina filer.

 

Idag märkte jag att det var ett frågetecken över Iphoto-ikonen i dock. Programmet gick inte att starta. Jag tog bort det från dock. Sen sökte jag efter Iphoto med spotlight. Det stod inte att finna. Bara en PDF som heter "Iphoto komma igång".

 

Jag kan hitta en ganska fet fil som heter "iPhoto Libray" i mina bilder-mappen, så jag antar att datan finns kvar, men inte själva programmet?

 

Vad kan ha hänt? Hur kan ett program bara försvinna? Jag är inte säker på om det var borta i och med ominstallationen eller om det har försvunnit efter den.

Kan jag ominstallera endast iPhoto genom snow-leopard skivan?

 

/ Karl-Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphoto ligger på disc2

ingår i iLife

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ha hänt något med din Time Machine-backup. Den är ju också på en hårddisk och med hårddiskar kan det hända grejjer...

Innan man blåser den interna hårddisken och hämtar upp från Time Machine kan det alltså vara bra att gå igenom ens hårddisk med Time Machine och kolla så den verkligen är Ok.

 

Men i detta fall är det ingen större fara då du, som sagt, har iPhoto på Mac OS X installationsskivorna - ligger på skiva 2 som redan nämnts..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...