Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Frågor om iMac!


tunes

Rekommendera Poster

Hej,

 

 

Ska köpa mig min första iMac och har några frågor innan som ja hoppas få svar på!

Det jag ska göra med den är att redigera HD klipp och bilder, men mest hålla på att göra designs på den i bla illustrator. Kommer även att spela lite spel på den som tex SC2.

Jag har kollat mest på den billigare varianten av 27'' modellen, kommer den duga bra åt de?

 

Jag vet att ingen vet säkert när nästa iMac kommer men någon som tror att den kommer ganska snart och att man borde vänta ett tag? Det är inte så att jag behöver det nyaste men om någon vet att nästa Imac har någon stor skillnad mot den som finns nu så kanske de är värt att vänta ett tag! Om det inte rör sig om typ 6 månader isf!

 

 

Sorry om jag kom med för många frågor och det blev rörigt eller om ja la det på fel forum men tacksam för svar!

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bra tumregel är att man köper vad man har behov av. Den "minsta" 27-tummaren lär funka fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag håller med Korsriddaren. Om du tänker så här då, om du väntar till det kommer en ny iMac så kommer de spel som släpps då förmodligen att kräva en snabbare processor och bättre grafikkort. Då kan du ju alltid vänta ett år till tills det kommer en ännu bättre iMac som klarar dessa spel lite bättre och så kommer det att fortsätta och fortsätta. Om tre fyra år när du sitter med din 27" iMac bryr du dig antagligen inte om det blev en mid 2011 eller en early 2012 iMac. Du kan ändå inte spela de senaste spelen på högsta inställningarna men du kan antagligen med 32 GB minne (som du köpt för 500 kr eller fått av din polare som bytt upp sig) och ny 2 TB SSD eller ny 10 TB HDD fixa videoredigering och fotoredigering med glans rolleyes.gif. Spela spel gör du förmodligen på din PS4 och 70" Sony äkta LED 3D TV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...