Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hur mycket minne kan jag tilldela ... efter att bootcamp skapat en par

gustaff

Recommended Posts

Hej! toodeloo.gif

Jag har tänkt skapa en partition på min macbook, för windows där jag ska köra ett ganska tungt CAD-program som heter Catia. Jag vet att jag bör lägga så mycket minne som möjligt då detta program kräver det, men jag är osäker på hur mycket jag egentligen kan lägga. Jag har totalt 4 GB och skulle gärna lägga alla 4GB. Kan man göra det? Jag menar, efter vad jag har förstått så kan man antingen köra windows eller mac OS och då borde jag kunna ha allt minne på den partition som körs, eller?

Mvh

gustaf

Jag är nybliven switcher, kanske är ute och cyklar nu men, jag installerade Windows 7 via bootcamp igår, och väljer du att starta upp datorn med Windows så används ju hela datorns prestanda till Windows, och inget till ios. Dessutom så fick i alla fall inte jag välja hur mycket minne man ska dedikera till operativsystemen.

Har du installerat Win mha Bootcamp så har du allt ditt minne till förfogande, så kör på!!

Hoya och Stereotypen,

Tack för Era svar!

Ja, det var vad jag misstänkte, att man kör fullt ut på den ena eller andra. Fast jag trodde att man skulle få välja.

Det låter super!

mvh

/gustaf

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...