Silverfox Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 Helt plötsligt fick jag ingen kontakt med yttervärlden på min padda. Ringde Telia och frågade varför mitt SIM-kort inte funkar. Då fick jag reda på att det är stoppat i och med att jag bytte till Flex Medium, som inte har den tjänsten. Innan har jag betalat 40:- i månaden, tror jag att det var, för mitt extrakort. Men nu är det stopp. Nu måste jag öppna ett surfabonnemang som kostar 99:- i månaden för 2 GB. Lite maffigt tycker jag. Någon som vet ett bättre alternativ, billigare? Jag behöver inte så mycket som 2GB. Räcker med hälften. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaz Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 Köp ett kontantkort med ett års surf. Kostar 100 för kortet och 499 för ett år surf. 50kr/månad första året och 42kr/månad därefter. Så gjorde jag när jag råkade ut för samma problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silverfox Posted November 7, 2011 Author Share Posted November 7, 2011 Perfekt. Var hittar jag dessa kontantkort? På tobaksaffären eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaz Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 Perfekt. Var hittar jag dessa kontantkort? På tobaksaffären eller? Köpte mitt i en Teliabutik gissar att de säljs på andra ställen också eller så kan du beställa ett från Telia. http://www.telia.se/privat/mobilt/kontantkort/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
starsmaker Posted November 14, 2011 Share Posted November 14, 2011 Jag har också tänkt att köpa kontantkortet för surf. Eftersom jag är hemma mest, och där har WiFi, blir det nog lagom. Men du ska veta att detta gäller med Telia Årskort mobilsurf: 0,5 GB i månaden, maxhastighet 1 Mbit/s. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silverfox Posted November 14, 2011 Author Share Posted November 14, 2011 Jo jag vet och jag tycker det är surt att köpa kontantkort när jag har surf i medium flex i mitt abonemang och då upp till 5 GB. Frågan är om det funkar problemfritt att ha Internetdelning med sin iPhone till paddan i stället. Men jag har märkt att jag tappar ofta kontakten mellan dem för ofta och jag då får aktivera Internetdelning varje gång. Någon som kör på detta viset och hur tycker ni att det funkar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.