rickard423 Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 Hej<br style="font-family: verdana, geneva, lucida, 'lucida grande', arial, helvetica, sans-serif; font-size: 11px; text-align: left; background-color: rgb(239, 240, 241); "> Är rätt ny i de här ämned med dreambox Men jag undrar hur detta funkar känner en som har en sådan men vet inte så mkt om den mer än att han har alla kanaler och han känner en som " konfigurerar" dreamboxar men är det bara att koppla in nätverkskabeln och sen konfigurera? så vips så har man alla kanaler gratis? hur många mbit/s krävs de? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 Gratis är det ju inte att få alla program..min grabb har en Dreambox och det kostar en mindre slant... Link to comment Share on other sites More sharing options...
xeric Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 Har aldrig stött på ngn Dreambox, men ett ställe som jag vet har Dreambox'ar är Elekronikgruvan Såg att dem har rätt bra inforutor på/till sina boxar. T ex: http://elektronikgruvan.se/product.php?id_product=755#more_info_tab_more_info ...o bruksanvisningen (nedaför) där kanske ger lite fler tips.. (konfig osv)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 För det första måste du ha två paraboler .... till det så behöver du en konfigurerad dreambox... en internetuppkoppling som du kopplar till dreamboxen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rickard423 Posted November 7, 2011 Author Share Posted November 7, 2011 För det första måste du ha två paraboler .... till det så behöver du en konfigurerad dreambox... en internetuppkoppling som du kopplar till dreamboxen... Varför behöver man 2 paraboler? han (min kompis) bor i en lägenhet och han har inga paraboler.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rickard423 Posted November 7, 2011 Author Share Posted November 7, 2011 Gratis är det ju inte att få alla program..min grabb har en Dreambox och det kostar en mindre slant... Vad har ni för internet uppkoppling hemma? varför/vem/hur betalar men den mindre slanten till och hur mkt är den mindre slanten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hummel Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 Finns med satellit, Comhem eller boxer-tuner. Sedan behövs ett kort för dom kanaler dill vill titta på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.