Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

AppleTV 2 - Iphone som uppkoppling mot internet?


Mikael_r

Rekommendera Poster

Innan jag rusar iväg och bara köper (som jag brukar)..

 

Hemma har vi en iMac och två iPhone. Båda telefonerna har bra och snabbt internet 3G åtkomst.

 

Kommer Apple TV 2 att funka med den internet källan?

 

Edit: Vi har 2 st ihpone 4 som vi ansluter till iMac'en både trådlöst och via kabel...lite hursomhelst... kort sagt, är nån hemma så finns Internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med iphone 4 kan du ju upprätta wifi nätverk och de har ju apple tv´n så de borde ju funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så man kan använda iTunes i Apple tv och hyra film och sånt bara den är ansluten till nån form av internet uppkoppling? I mitt fall, iPhone alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, sen om man har en stabil lina e ju att föredra då de drar en del datamängd att streama hd film.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det kan jag tänka mig!

 

Har nu kommit hem och försökt lite. Det som jag alltid har haft svårt att förstå är Wi-fi och hur det fungerar.

 

Jag har min iMac och min iPhone. Internet får jag från min iPhone. Ibland kör jag den via USB kabeln och internetdelning slås på automatiskt. Ibland slår jag på Airport och wi-fi på telefonen och surfar trådlöst.

 

Det som inte verkar gå med ATV är när iPhone är ansluten till iMac via kabel. Men så fort jag drog ur sladden och använde wi-fi på telefonen så vart det 2 internet delningar på den. En för iMac'en och en för ATV. Då får jag upp iTunes i ATV och kan surfa på iMac'en.

 

Men... jag vill kunna ha iPhone i USB kabel och ändå få ATV att ansluta till Internet via iMac'en. Hur gör jag det?

 

Krångligt detta, speciellt när man inte begriper något själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja iPhonen kommer endast att dela ut internet via USB om den blir ansluten med det till en dator.

 

Du skulle ju kunna dela ut ett trådlöst nät från din Mac som du sedan ansluter till med ATV2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle ju kunna dela ut ett trådlöst nät från din Mac som du sedan ansluter till med ATV2.

 

Precis :) men det är det jag inte vet hur man gör. Jag begriper helt enkelt inte hur Airport i iMac'en funkar...

Jag kan slå på Airport, och ansluta en skrivare...så långt har jag kommit i kunskap... men

ATV2 dyker ju inte upp i Airport, så jag vet inte riktigt hur man donar till detta, hehe...

 

Konstigt att allt bara fungerade på en gång när iPhone var trådlöst ansluten med datorn. Då dök "min iPhone" upp i ATV 2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu gick det, jag lärde mig att skapa ett "dator till dator" närverk och sen tilldela det internet delning via airport.

 

Så... fixat! Det gick att uppdatera ATV2 också genom det.

 

puh... trodde jag skulle vara tvungen att köpa fast lina! Jag har så bra hastighet med iPhone 4 via Tre så jag är nöjd.

 

Tack alla som kommit med inlägg :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...