moore Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Hej! Nu ikväll har jag försökt redigera lite film i FCP och skärmen har blivit helt svart fyra gånger. Jag hade först lite andra program öppna men efter några hårda omstarter så körde jag bara fcp och det hände om och om igen. Datorn låter, fläkten går osv. Den går inte ner i viloläge om jag stänger locket efter att skärmen blivit svart. Så enda sättet jag lyckats få liv i den igen är att hålla ner knappen. (on/off) Nu har jag startat om den och inte startat FCP utan kör lite spotify och andra program och den har fungerat länge nu.. Är det någon som vet vad jag kan göra? Datorn: Modellnamn: MacBook Pro Modellidentifierare: MacBookPro6,2 Processornamn: Intel Core i7 Processorhastighet: 2,66 GHz Grafik: Styrkretsmodell: NVIDIA GeForce GT 330M Typ: Grafikprocessor Buss: PCIe PCIe-bandbredd: x16 VRAM (totalt): 512 MB Tillverkare: NVIDIA (0x10de) Enhets-ID: 0x0a29 Revisions-ID: 0x00a2 ROM-revision: 3560 gMux-version: 1.9.21 Tacksam för alla tips, Filmen skulle behöva levereras under veckan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chippe Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 Jag har en burk med samma spec. Jag körde uppdateringen som du hittar i artikeln: http://macworld.idg.se/2.1038/1.412285/grafikuppdatering-for-macbook-pro Efter det har problemet försvunnit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hummel Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 Har du prata med Apple om FCP? Dom har en mycket kompetent support for FCP! Link to comment Share on other sites More sharing options...
moore Posted February 22, 2012 Author Share Posted February 22, 2012 Jag körde uppdateringen vilket löste problemet Tack! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.