Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple TV - Airfoil, strömma video/ljud


Stekarone

Rekommendera Poster

Hej

 

Efter att min stationära PC rasade ihop så är jag nu mac ägare (MBP 15") som har lite funderingar kring hur man smidigast löser att strömma musik och video trådlöst till tv/stereon.

 

På PCn var det bara att sätta tvn som andraskärm, öppna vlc och köra igång, den tog emot allt jag matade den med utan några problem.

 

1. Har förstått att det inte riktigt funkar så med ATV och att man måste konvertera filmer/serier och köra genom iTunes om man inte väljer att jailbreaka (vilket jag gärna låter bli)

Airfoil verkar ju vara ett alternativ till iTunes och vlc. Finns det någon här som har någon erfarenhet utav Airfoil och vad den klarar av att köra för format? Fixar den .iso, .img, .avi och kan man lägga till .sub .srt filer och få undertexter?

 

2. Hur kopplar jag ihop ATVn med min MBP, är det enbart genom airporten eller måste allt vara i hopkopplat genom ett nätverk?

Vet inte riktigt om jag har ett "riktigt" nätverk, kör mobilt bredband från Telenor och fick med en liten insticksrouter så jag slipper ha stickan i datorn och kan dela uppkopplingen med t.ex. min iPhone. Den har även ett uttag för en nätverkssladd.

 

Lite luddiga frågor kanske man alla svar tas emot tacksamt.

 

 

-Stefan "Stekarone"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...