mawam Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Två bekanta har idag lämnat in sina iPhone 4s för lagning pga tappad mottagning, svårt att ringa, dåligt batteri samt brus i högtalare. Dessa har båda köpt via tele2 så de är inlämnade till en tele2 butik. Beräknad reperationstid är 5 arbetsdagar. Jag ska själv kontakta Apple imorgon för att höra vad de säger om min som jag köpte direkt från dem. Minst sagt beskviken då jag förväntar mig lite mer/bättre från Apple än detta. Idag går det inte att ringa pga tappat nät när jag ska ringa/ta emot samtal. Samma visa när jag försöker skicka sms = tappat nät Återkommer snarast men tänkte vi kan samla lite information här. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Argoyle Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Jag skall också kontakta Apple imorgon. En av de två iPhone 4S jag fick hem i fredags har något fel på sensorn på vänster kant av skärmen så det går inte att skriva a och q t.ex. Har googleat lite på det och det är folk som haft samma bekymmer med äldre telefoner och då kunnat gå till en Apple-butik och fått skärmkontakten ordentligt dit-tryckt. Vill inte skruva isär den själv med tanke på garantin men jag hoppas dom kan skicka mig till någon auktoriserad service-firma eller så. Link to comment Share on other sites More sharing options...
morecocoa Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 Har haft samma problem med min ända från början: Problem med att skicka sms och ringa, där telefonen tappar kontakten med mobilnätet, måste söka om och sen kan skicka meddelandet eller koppla samtalet. Enl Tele2 är detta ett känt problem och de väntar på en uppdatering. Alla modeller har inte det här problemet dock, det säger även Tele2. De kollar vilka tillverkningsserier som drabbades. Jag vägrar skicka in den utan krävde att få en ny modell så fort de upptäcker att det är hårdvaran som har problem. Tänker avvakta till slutet på veckan. Om de inte vet något mer konkret då (typ har en snar uppdatering på g) får jag en ny modell att prova. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mawam Posted November 7, 2011 Author Share Posted November 7, 2011 Pratade just med Apple och deras tekniska support. De gav mig 3 alternativ. 1 återköp. 2 skicka in min iPhone 4s på lagning. 3 vänta på uppdatering. Så ska pröva denna vecka ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaffemax Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 Jag har inte stött på några problem ännu har en olåst 4S med comviq/tele2... Har runt 3-4 staplar styrka., Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cedricth Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 Fick min iPhone 4s på realsen dagen av tele2 dock funkade ej den övre högtalren, kunde inte höra något i från dom, så skickad in telefonen på måndagen för veckan, fick tillbaka den idag o den har exakt samma fel, dom har ej ens öppnat mitt paket tror jag så ringde o var sur på dom o ska imorn skicka in den igen. inte kul liksom! aja om den inte är hel nästa gång jag får tillbaka den kommer de bli hus i helevete! mvh cedric Link to comment Share on other sites More sharing options...
troligen Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 Hade stora problem med min 4s dom två första dagarna men efter lite sökande hittade jag detta. Ni som har problem med att den tappar nätet. Gå in på "Inställningar" -> "Telefon" -> "SIM-Pin" och stäng av SIM-Pin Ni som har problem med batteritid. Gå in på "Inställningar" -> "Platstjänster" -> "Systemtjänster" (längst ner) och stäng av "Ställer in tidszon" Hoppas det kan hjälpa! Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinPersson Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 Två bekanta har idag lämnat in sina iPhone 4s för lagning pga tappad mottagning, svårt att ringa, dåligt batteri samt brus i högtalare. Dessa har båda köpt via tele2 så de är inlämnade till en tele2 butik. Beräknad reperationstid är 5 arbetsdagar. Jag ska själv kontakta Apple imorgon för att höra vad de säger om min som jag köpte direkt från dem. Minst sagt beskviken då jag förväntar mig lite mer/bättre från Apple än detta. Idag går det inte att ringa pga tappat nät när jag ska ringa/ta emot samtal. Samma visa när jag försöker skicka sms = tappat nät Återkommer snarast men tänkte vi kan samla lite information här. Hade samma problem med min iPhone 4 när det gäller bruset, men endast när den var ny, efter ett tag försvann de konstigt nog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Argoyle Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 Jag skall också kontakta Apple imorgon. En av de två iPhone 4S jag fick hem i fredags har något fel på sensorn på vänster kant av skärmen så det går inte att skriva a och q t.ex. Har googleat lite på det och det är folk som haft samma bekymmer med äldre telefoner och då kunnat gå till en Apple-butik och fått skärmkontakten ordentligt dit-tryckt. Vill inte skruva isär den själv med tanke på garantin men jag hoppas dom kan skicka mig till någon auktoriserad service-firma eller så. Eftersom det var ett uppenbart hårdvaru-fel på min lur så kommer dom att skicka en ny med UPS och ta med den trasiga tillbaka. Hoppas det inte tar allt för lång tid bara. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.