gustaff Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Hej! Av någon konstig anledning kan jag ej mata ut min externa HD Trotts att inga program är i gång kommer nedanstående meddelande upp: Är det någon som kan förstå hur det ligger till och vet hur jag ska göra för att fixa det? Mvh gustaf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Det kan vara ett program som körs i bakgrunden och som har öppnat hårddisken, exempelvis ett program för säkerhetskopiering. Starta Aktivitetskontroll och se vad som körs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Eller så loggar du ut och in igen Link to comment Share on other sites More sharing options...
gustaff Posted November 6, 2011 Author Share Posted November 6, 2011 Tack för tipsen Raphael och Pocahontas! Testade att logga ut och in igen, dock utan resultat, tyvärr. Det råder viss aktivitet i SystemUlServer och UserEventAgent trotts att alla program är avstängda, vilket visade sig i aktivitetskontroll. Testade att stänga av dessa aktiviteter där, utan resultat det också, tyvärr. Får se om jag klurar ut det. Mvh gustaf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Omstart brukar göra att det lossar Link to comment Share on other sites More sharing options...
gustaff Posted November 6, 2011 Author Share Posted November 6, 2011 Pocahontas, Jag har testat med att starta om datorn några ggr också, men det har heller ej gått /gustaf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matrix Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Det finns en liten app som talar om vilken fil som är öppen. http://www.macupdate.com/app/mac/27807/what's-keeping-me? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThreeX Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Första träffen på Google: Öppna Terminal och skriv: sudo umount -f /Volumes/FooBar (för undvikande av missförstånd,'Foobar'ska såklart ersättas med dindisks beteckning..) Link to comment Share on other sites More sharing options...
gustaff Posted November 7, 2011 Author Share Posted November 7, 2011 ThreeX, Tack för Ditt svar! Det funkade dock ej denna gång, men jag lägger tillvägagångssättet på minnet. Kanske fungerar det en annan gång! /gustaf Link to comment Share on other sites More sharing options...
pink_snow Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 Har du t ex lagt dina program på systempartitionen och någon av hemmamapparna såsom exempelvis alla dina användardata på den externa hårddisken? Då kan jag gissa att Mac OS inte gärna vill att du matar ut den enheten. Någon nytta av detta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
boevil Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Kan det vara spotlight som indicerar disken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Korken1 Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Varför inte bara koppla ur den? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.