Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Apple Store vs Elgiganten

patati

Recommended Posts

Är i shoppingtagen, behöver en MBP13, och den är 600 spänn billigare på Elgiganten...

Skiljer det i service mellan de två, om det skulle bli något fel på maskinen, pixelfel eller nåt?

Nej det är samma. Fördelen med elgiganten är att du har 30 dagar returrätt. Det får du inte från applestore.

Om det blir fel så är det enklare gå till Elgiganten och lämna in datorn än att skicka den till Applestore...

Nej det är samma. Fördelen med elgiganten är att du har 30 dagar returrätt. Det får du inte från applestore.

Men du har ändå 14 dagars returrätt enligt distanshandelslagen.

Var bara noga och titta ordentligt på specarna så det inte är en gammal modell, det finns risk att det är så.

Var bara noga och titta ordentligt på specarna så det inte är en gammal modell, det finns risk att det är så.

Närå, har kollat att det är samma modellnummer

Tack för alla svar!

Blir det fel så kan du ta det direkt med Apple eller valfri återförsäljare som t ex Kullander, Macsupport, M-store mfl... Du behöver inte vända dig till Elgiganten vilket inte brukar vara det bästa man kan göra...

1320613463[/url]' post='1489618']

Blir det fel så kan du ta det direkt med Apple eller valfri återförsäljare som t ex Kullander, Macsupport, M-store mfl... Du behöver inte vända dig till Elgiganten vilket inte brukar vara det bästa man kan göra...

Nevermind jag läste fel

Är det pga att Elgiganten är auktoriserad återförsäljare som jag skulle kunna lämna in hos en annan återförsäljare?

Det bra priset hann försvinna över natten, men hittar det hos Siba idag. Men de verkar inte vara auktoriserade återförsäljare?

Det spelar INGEN roll VAR du köper den. Du kan lämna in den på en Apple service verkstad i Afghanistan sen om du vill. Annat med iPhone. Jag köpte min MacBookPro på Pc City och lämnade in den efter en vecka för byte av tangentbord på MacHuset i Jönköping. Inga problem.

Det spelar INGEN roll VAR du köper den. Du kan lämna in den på en Apple service verkstad i Afghanistan sen om du vill. Annat med iPhone. Jag köpte min MacBookPro på Pc City och lämnade in den efter en vecka för byte av tangentbord på MacHuset i Jönköping. Inga problem.

Bra där. Tack.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...