Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppgradering från Leopard till Lion


gustaff

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag kör fortfarande med Leopard på min macbook, främst för att jag inte har haft råd att uppgradera (är student) till Snow... Nu är det dock så att jag måste uppgradera till minst Snowleopard för att kunna köra några program på min högskola och jag undrar då följande:

 

1) Om man har en vän/anhörig som har en nyare version av macdator, med Snowleopard/Lion på installationsdisken. Kan man/får man, då låna deras installationsdisk och installera det nyare OS?

 

2) Finns det något annat ställe som man kan ladda ner OS Snowleopard gratis och säkert?

 

 

Tack på förhand!

 

Mvh

gustaff

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På detta forumet diskuterar vi inte piratkopierng

 

Snowleopard liksom Lion är billigt att inhandla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta om jag bröt mot forumets regler, det var inte min avsikt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Om man har en vän/anhörig som har en nyare version av macdator, med Snowleopard/Lion på installationsdisken. Kan man/får man, då låna deras installationsdisk och installera det nyare OS?

 

Det kommer inte att fungera eftersom skivorna är låsta till den dator som de har levererats med.

Det är alltså inte en fråga om får eller inte får, utan en fråga om att det helt enkelt inte går. Installationsprogrammet på skivan känner av vilken dator som den körs på och är det en annan dator än den som den är låst till så kommer installationen att avbrytas med ett felmeddelande om att det inte går att installera på den valda datorn.

 

2) Finns det något annat ställe som man kan ladda ner OS Snowleopard gratis och säkert?

 

Snow Leopard köper man från Apple.

Du kan även köpa Lion direkt för dubbla priset och får det på ett USB-minne.

Om du är student över 18 år så kan du köpa till utbildningspris, det innebär ett lägre pris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raphael,

 

Tack för Ditt svar!

 

/gustaff

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...