Appxel Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Hej. Jag har under de senaste tiden försökt rippa "The Social Network" på min Mac med programmet Handbrake (64 bit), för informationens skull så använder jag även VLC (64 bit) till. När skivan, enligt Handbrake, ska ha scannats klar (94/94) så hör man hur skivan slutar arbeta i datorn, samt att när jag klickar på Activity Window så får jag detta felmeddelande: "GUI ERROR dialog: dvdnav: Read Error, Error reading NAV packet." Vad är det som är fel? Tack på förhand för svar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Antingen är det fel på skivan eller så har den skivan ett kopieringsskydd som SKA ge upphov till läsfel. Möjligen kan det vara något fel på din läsare. Testa en rengöringsskiva. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kim_sv Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 När jag haft problem med att rippa någon skiva så har det ofta löst sig genom att först göra en skivavbild med t ex. RipIt och sedan köra image-filen i Handbrake. Annars testa att bocka ur Handbrake > Preferences > Advanced > DVD-video: libdvdnav (instead of libdvdread) och kör filen igen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Appxel Posted November 6, 2011 Author Share Posted November 6, 2011 När jag haft problem med att rippa någon skiva så har det ofta löst sig genom att först göra en skivavbild med t ex. RipIt och sedan köra image-filen i Handbrake. Annars testa att bocka ur Handbrake > Preferences > Advanced > DVD-video: libdvdnav (instead of libdvdread) och kör filen igen. Provade först att bocka ur, men det funkade inte. Laddade sedan ner Ripit och det funkade utmärkt. Tack så hemskt mycket för svaret! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kim_sv Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Provade först att bocka ur, men det funkade inte. Laddade sedan ner Ripit och det funkade utmärkt. Tack så hemskt mycket för svaret! Bara kul att hjälpa till! =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.